Hjelp! Vil ikke ha mat!

Veslesnuppis

Elsker forumet <3
Septembermødre <3
Da har vesle snuppa vår blitt syk. Måtte en tur til legen. Var heldigvis bare kraftig forskjølelse /influensevirus.. Litt tett, men var bare slim. Trøtt og slapp, men ingen feber.
Hun får i tillegg tenner nå, og det plager henne så at jeg får ikke i henne stort.
Hun nekter både pupp og flaske. :( Helt håpløst, må lure i henne litt nå og da.
Hun er så vanskelig til å ta puppen, snur seg bare vekk og illskriker!
Må lure meg til når hun er trøtt. Da tar hun den som oftes. Men mange timer mellom hvert måltid. Hun som alltid har vært så nøye med klokka! Har som regel aldri gått mer enn 3 t i mellom!
Heldigvis har jeg begynt å gi litt mat i tillegg. Pære og grøt liker hun godt.
Men vanskelig å få i henne drikke. I går måtte vi gi melk med skje!!
Noen som har noen gode råd for å få i henne melk??
Akkurat nå er det en kamp å få det til..
Blir så sliten og frustrert! :(

Last edited:
Hadde samme problem her da mini ble syk, nektet pupp og snudde hodet og vrælte av full hals, ikke tar han flaske heller så måtte lure i han litt vann i ny å ned.
Det gikk seg til igjen etter noen dager men var litt tøft for mammahjertet.
Ringte til helsesøster for å høre om de hadde noen råd men det var ikke annet enn å sørge for å få i han væske å følge med på at det var våte bleier.
Jeg sto til og med på alle fire å hang med puppen over han og det funket en gang :P
Har ikke noen gode tips men god bedring til jenta di, håper hun blir fort frisk igjen :)

Hadde samme problem her da mini ble syk, nektet pupp og snudde hodet og vrælte av full hals, ikke tar han flaske heller så måtte lure i han litt vann i ny å ned.
Det gikk seg til igjen etter noen dager men var litt tøft for mammahjertet.
Ringte til helsesøster for å høre om de hadde noen råd men det var ikke annet enn å sørge for å få i han væske å følge med på at det var våte bleier.
Jeg sto til og med på alle fire å hang med puppen over han og det funket en gang :P
Har ikke noen gode tips men god bedring til jenta di, håper hun blir fort frisk igjen :)
Takk :) Må vel bare fortsette og lure i henne litt. Etter mye om og men så går det jo.. Og så fikk hun litt middagsmat med masse morsmelk i. (Ble vel mere en melkesuppe..)
Hater å pumpe meg.. synes det er så ubehagelig. Og vesla er ikke så interessert i flaska. :P

Takk :) Må vel bare fortsette og lure i henne litt. Etter mye om og men så går det jo.. Og så fikk hun litt middagsmat med masse morsmelk i. (Ble vel mere en melkesuppe..)
Hater å pumpe meg.. synes det er så ubehagelig. Og vesla er ikke så interessert i flaska. :p

Ja de spiser jo når de er sulten nok, men frustrerende og slitsomt når det føles ut som de ikke spiser noen ting :P
Her skrek han hele natten men ville ikke ha mat, og han skriker omtrent aldri så da følte vi oss hjelpesløse noen dager.
Det gikk heldigvis fort til han ble seg selv igjen, men han hadde snudd matrytmen sin helt så plutselig spiste han lite på dag og skulle ha mat hver 2.time på natt :P

Skje eller sånn kopp (fås på apoteket tror jeg) får å få i dem væske. Masse god bedring!!
Tutkopp funka.
Det syntes hun var kjempe stas! :)
Tanna har kommet fram skikkelig nå, så hun er litt lettere å gi pupp. Er ikke fullt så vrang.. Men vil ikke ha så ofte som før.. men gir henne litt vann i tillegg.

Med fare for å gjenta det andre har skrevet. Da vi opplevde det samme under forkjølelEsrunde over nyttår sa helsestasjonen At vi skulle sørge for litt væske (MME i vårt tilfelle ) jevnlig. Få i barnet litt og litt. Og selvsagt se an allmenntilstanden og være obs på at bleiene er våte. De tar det igjen når de blir friske men vedvarer det bør du kontakte lege for disse som er så små blir lett uttørket og da må de han behandling for det. Så tilby mat ofte, om det ikke blir mengder så er litt bedre enn ingenting, og ring lege dersom du er bekymra .

Med fare for å gjenta det andre har skrevet. Da vi opplevde det samme under forkjølelEsrunde over nyttår sa helsestasjonen At vi skulle sørge for litt væske (MME i vårt tilfelle ) jevnlig. Få i barnet litt og litt. Og selvsagt se an allmenntilstanden og være obs på at bleiene er våte. De tar det igjen når de blir friske men vedvarer det bør du kontakte lege for disse som er så små blir lett uttørket og da må de han behandling for det. Så tilby mat ofte, om det ikke blir mengder så er litt bedre enn ingenting, og ring lege dersom du er bekymra .
Har heldigvis ordna seg nå. :)
Var to dager hun fikk i seg lite, men nå er alt i orden igjen. Hun spiser og drikker som før nå heldigvis. Ble veldig bekymra, men heldigvis gikk det fort over.
Nå er tanna kommet helt frem, og det er ikke så vondt i gommen lenger. Og har ikke så vondt i halsen lenger.
Er på bedringens vei! :)

Huff :( ikke godt når de er syke de små!

Huff :( ikke godt når de er syke de små!
Huff nei.. :( Jeg ble så fortvila når hun ikke ville ha noe. Var trøtt og slapp, og var så tett.. Så vondt mens det står på. Jeg klarte ikke sove mens hun var så syk. Lå bare å så på at hun pusta. Klarte liksom ikke slappe av.
Veldig glad for å se at hun alt har blitt bedre. Nå kan jeg senke skuldrene og slappe av igjen. ♡

Back
Topp