Hjelp vi har et grøt problem...

MrsReaff

Forelsket i forumet
Sønnen min på straks 4 måneder sliter med vektoppgang og han er mye urolig og sover dårlig. vi har nå fått beskjed av helsesøster at vi skal starte med grøt. Vel det er jo ikke så enkelt.. Han liker det nemlig ikke [&:] Uannsett hva jeg gjør så spytter han grøten ut igjen. Han svelger ingenting av det. Jeg har prøvd grøten i alle slags mulige konsistenser. Alt fra fast til helt flytende. Prøvd både med skje og fra flaske. Det er sånn mais grøt jeg har kjøpt. Så hva syns dere jeg skal gjøre? skal jeg fortsette å prøve helt til han kanskje vil ha det? eller legge det på is en stund og prøve senere? Jeg ammer ikke så han får kun mme... Er det kanskje noe annet jeg kan prøve å gi han i stede for grøt? [8|]

Välling da..?[:)]

Prøv videre du, det er nok bare uvant. Kan jo prøve risgrøten da, men det klumper noe sykt[8D]

Ja, og istedet for grøt kan du jo prøve med grønnsaksmos kanskje? Potet, gulerot, litt kraft..

Eller fruktmos for den del, men det er litt lettere på et vis.

Jeg ville prøvd noen andre typer grøt.
Sofie likte IKKE mais-grøten.
Vi endte opp med at hun bare likte havregrøt.

Nå eter hun alt hun får da. [;)]

så jeg kan prøve den andre typen med grøt de hadde på butikken altså? tror det var havre.. jeg leste nemlig på denne mais grøt pakken at den var best å starte med. Helsesøster sa også at det var den vi måtte gi i starten. Men hvis den andre er like bra så prøver vi den! [:)]

Prøv Hipp sin risgrøt med banan og fersken[:)] Det er er slager her ivertfall[:)]
Lykke til![;)]

Vi brukte maisgrøten, men blandet fruktmos/ svisker i den og da gikk det ned på høykant..

ORIGINAL: Labambie

Om du har muligheten, dra over til Sverige å kjøp velling!! [:)] Det har vært vår livredder hele veien.. Snuppa ville ikke ha grøt, men den svenske vellinga gikk ned! [:)]
Du kan også prøve litt banan og jordbær i stavmikser, se om det er mer poppis. Evt litt avocado.

Åhhh, Labambie, nå har du gjort det store..[8D]

*løperførdetblirslosskampomhvordandetnåegentligvarmeddebæra*

Om du har muligheten, dra over til Sverige å kjøp velling!! [:)] Det har vært vår livredder hele veien.. Snuppa ville ikke ha grøt, men den svenske vellinga gikk ned! [:)]
Du kan også prøve litt banan og jordbær i stavmikser, se om det er mer poppis. Evt litt avocado.

jordbær bør en vel helst vente litt med om det er allergier i familien?

Uansett, vesla her likte ikke maisgrøten til nestle. Og det skjønner jeg godt! Men risgrøten var suksess! Først som velling, deretter som grøt. Søt og god [:)]

lucas nektet å spise maisgrøt han også. men han elsket ris grøt.. så prøv en annen grøt type [:)]

ORIGINAL: New Fresh

Åhhh, Labambie, nå har du gjort det store..[8D]

*løperførdetblirslosskampomhvordandetnåegentligvarmeddebæra*

Hehehehe!! Så sant det ikke er noen allergier kan man gi både appelsin og jordbær helt fra starten av. [:)] Man får kjøpt fruktmos fra Hipp med jordbær og appelsin fra 4 mnd..
Men jeg synes det smakte bedre når jeg bare miksa det sammen selv.
Men jeg også regnet med noen kom til å kommentere.. [8D]

Haha, ja her har de vært full fres på jordbær. Jeg bare husker i fjor på denne tida, eller når det nå var..[8D][:D]

Back
Topp