Hjelp!! Veslemann er syk..

jonas<-mamma

Andre møte med forumet
Håpe noen her kan hjelpe meg!! på natt til Fredag hadde vi en ekkel episode, dær Jonas sovet..vart urolig litt etter en time å sprut gulpa ut heeele senga si, dagen etter hadde han 38,6 i feber og veldig dorlig matlyst..han var og litt surere enn normalt..laurdag var han feberfri, men fortsatt utrolig sur heeele dagen og dorlig matlyst..i dag er han og feberfri, men jeg har ikke fått i han noe annen mat enn en skei her og der, og litt pupp.. prøfte med graut før han la seg, han åt ei halv skål og drakk litt vann, kjente jeg vart letta!! men før jeg hadde fått av smikka, så sydde han utigjen aaaaalt sammen, var på legevakten..men di tror ikke det er noe galt..tips noen?? tenner? skal ringe helsestasjonen i morga og levere inn en urinprøve for å være sikker..

Dytter for deg og håper noen kan svare deg!!
God bedring til gutten!!
Velkommen forresten ser du er ny!!

Stakkars liten da. Det viktigste du må følge med på er om bleiene er våte. Godt han tar litt pupp innimellom, bare tilby han ofte. Sikkert lettere det enn med fast føde. 
Gi litt fruktmos innimellom, bare litt om gangen. 
Håper han snart er på bedringens vei! 

Bleiene er heldigvis våte, men har både sterkere lukt og farge. Holder på å ta en urinprøve, som jeg vil kjøre ned på legekontore å få testet. Var en veninne av meg som ringte etter dette innlegget å sa att snuppa hennes spydde,dorlig matlyst, feber opp og ned og var i generelt dorlig form (slik som Jonas) å hun hadde urinveisinfeksjon.. Ikke serlig gøy når klumpen ikke er seg selv! Tusen takk for gode tips toffen, setter stor pris på det!

Lykke til hos legen. Men om det er omgangssyke e.l så vises vel ikke det på urinprøve........
Spør de om tips der, de har sikkert noen gode råd til deg :) 

Høres litt ut som Sander når han begynte med omgangssyken på torsdag, bortsett fra at han hadde høy feber og mange diarèbleier. Han kasta opp alt av fast føde og ettervert kom også diarèbleiene... Legevakta trodde det var bakterieinfeksjon så fikk antibiotika men det viste seg og være Rota-virus, magevirus.. Så bare mas på legevakta/legen for å få han sjekket..

Viktig med masse væske så han ikke blir dehydrert..

Stakkars lille Sander!!! Huff, håper egentli att de kommer tenner ploppende og ferdig med det. Er litt ekkelt når de ikke er seg selv:( Rota-virus..ville de vist på en blodprøve? For de tok en, og den var fin!! Håper Jonas gjir meg litt urin snart så vi får sjekket det vertfal!! Hvordan går de me vesle Sander nå da? Masse masse go bedring til han og!!

TENNER!! samme her både jeg og tutta ligger med feber, bare og gi masse kjærlighet og febernedsettende

Huff det er ikke godt når gulla blir syke og tenner kan jo føre med seg slike ting.

Ønsker lillmann god bedring også håper jeg mamma hjertet får roen snart :) klem til deg

Tusen takk for mange gode råd! var med legen i dag..og det vart påvist urinveisinfeksjon:/  Så nå er det antibiotika i ti dager, men tror og håper att klompen er litt mer pigg i morgen!! Han har vært utroli slapp (kosegutt), litt feber (38) og spydd masse i dag stakkarn, utover hele vente rommet på lege kontoret også inne på apoteket..tyisk!! Nå såver han søtt, og vi håper på en fin 17mai feiring i morgen;)

Emilie: håper de plopper opp tenner i samme slengen!! God bedring til dere begge:)

Håper dere og får en fin feiring!! Hipp Hipp Hurra!

Tusen takk prinsessa!!
Nå er heldigvis mammahjertet fått roa seg ja..tror og håper att det blir en bedre dag i morgen:)

Fiiin 17 mai feiring til dere alle!!

Så bra dere fant ut hva det var, håper antibiotikaen virker raskt så han er frisk igjen snart!!

Back
Topp