Hjelp! Varmluftsovn!!! Haster!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Vi er på ferie, og huset vi leier har varmluftsovn. Det er vi ikke kjent med fra før.

vi brukte stekovnen på varmluft i ettermiddag og i kveld, men nå i kveld fortsetter den å suse etter at vi har skrudd den av. Det vet vi ikke om den fortsatte å gjøre i ettermiddag, for da fløy ungene rundt og bråka, så vu tenkte ikke noe over det.

men spm mitt er: suser varmluftsovner ei stund etter de er skrudd av? Og hvorfor ?

ikke noe lyser på ovn/stekovn, så jeg regner med den ikke står på.
er induksjonstopp rett over.

På Vår ovn går vifta for å kjøle med glasset etter at den er skrudd av, i ca 5 -10 min. Vet jo ikke om det er slik på denne!?

Vi er på ferie, og huset vi leier har varmluftsovn. Det er vi ikke kjent med fra før.

vi brukte stekovnen på varmluft i ettermiddag og i kveld, men nå i kveld fortsetter den å suse etter at vi har skrudd den av. Det vet vi ikke om den fortsatte å gjøre i ettermiddag, for da fløy ungene rundt og bråka, så vu tenkte ikke noe over det.

men spm mitt er: suser varmluftsovner ei stund etter de er skrudd av? Og hvorfor ?

ikke noe lyser på ovn/stekovn, så jeg regner med den ikke står på.
er induksjonstopp rett over.

Mine besteforeldre har varm luft ovn som er selvrensende. Så den suser en stund etterpå med alt avslått. Kan det være slik?

Helt normalt. En vifte som ska avkjøle ovnen etter bruk.

Håper at alt var bra da du la deg ?

Vår suser en stund etter den er slått av ;-)

Håper alt gikk bra :-)

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Back
Topp