Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg opplevde med første at vannet gikk litt etter litt, trodde først at jeg måtte tisse, men når jeg "måtte tisse" igjen rett etterpå begynte jeg å få bange anelser... Med nr to ble vannet tatt under fødselen, da var det mer splash
På fødestua etter å ha ventet på det i det som føltes som en evighet. Da gikk det med et pang på toppen av en ri. Jordmor ville ikke ta det da hun mente det kunne forstyrre fødselsprosessen. Etter vannavgang gikk ting fort
Med første gikk mitt i senga, midt på natten. Hvordan jeg klarte å gå fra sovende til våken og stående tilstand uten at det kom en dråpe i sengen, er for meg et stor mysterium.
Med nr 2 ble vannet tatt på sykehuset, i et forsøk på å sette meg i gang. Det gikk andre gang mens jeg satt på en sånn stor yogaball under en ri
Mitt gikk i senga etter at jeg var blitt sent hjem fra føden med beskjed om å sove å hvile for det ble ikke fødsel den dagen. 45 mi rakk jeg å sove før kneppet kom og jeg styrta inn på badet å stilte meg i dusjen så det fikk renne ferdig der
Gikk under ctg undersøkelsen i forbindelse med overtidskontrollen, glad jeg allerede var på sykehuset og hadde kort vei til føden når riene kom i full styrke etter vannet gikk
Jeg var nesten forberedt på at fødselen ikke skulle starte med vannavgang, siden jeg har hørt at det sjelden skjer slik hos førstegangsfødende - på tross av hva man får inntrykk av i amerikanske filmer. Men plutselig gikk vannet likevel, uten andre forvarsel, og riene startet ganske kjapt etter. Om ikke det ble dramatisk, så gikk det iallefall ganske fort: 3,5t fra jeg våknet med vannavgang til lillegutt var ute
Vannet gikk hjemme på badet like før vi skulle reise på sykehuset. Hadde pressrier, og «kom meg ikke av doen», så første delen av vannet gikk rett i do, deretter i bilen på vei til sykehuset og på mottaket. Under 2,5 time fra vannet gikk til jenta vår var ute.
Vannet gikk på storebror sitt rom!! Reiste meg fra sengen hans etter å ha gitt natta klem, da sa det virkelig splæsj! Skrekkblandet fryd for storebror (8år). Dette var i uke 35, uten forvarsel ☺