Hjelp, vann i beina

Jeabea

Forelsket i forumet
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Har fulgt alle råd med lite salt, høyt bein osv, men hjelper ikke.
Jeg har hatt veldig vondt i ene foten i 2-3 uker, og det kjennes ut som jeg har en strekt muskel i foten. Hele rista er sprekk hoven, og verker. Andre foten er hoven den og, men ikke på langt nær så ille som den andre. Jeg var på legevakta for 1 uke sia, og alt jeg fikk beskjed om var ødem 3, ta en paracet. :@
Har dere noen tips? Kan ikke gå med det beinet i 9 uker til!! Og når jeg ringte føden før legevakta, fikk jeg beskjed om at det var legevakta som måtte ta det... hjelp!

Støttestrømper kan nokk hjelpe på. De selger det på apotek og helsebutikker. Ikke helsekost, men mer der de selger bandasjer og bleier til voksne.
Holder med et par da du bare skylder de i varmt vann og LEGGER de til tørk hver kveld. Spør der du kjøper de. De har god peiling.
Lykke til:happy:

Ta kontakt med fastlegen eller jordmora di. Der vil du få gode råd og en ordentlig us.

Legevakt undersøker bare om det er noe som trenger øyeblikkelig behandling som f. Eks blodpropp. Det er fastlege og jordmor du bør gå til nå.

Ellers er det å drikke mye vann, spis druer som er vanndrivende, gjerne bade i litt kjølig vann.
Og føttene høyt opp så mye som mulig.

Hvis du ikke bruker støttestrømper må du bruke det. Uansett om det er varmt og jævlig. Mål benen før du står opp av sengen og ta med målene til apoteket så de hjelper deg å velge riktig størrelse. De gode støttestrømpene er dyre og koster flere hundre. Men det er verdt det. Jeg måtte ha støttestrømper opp til lårene store deler av forrige svangerskap.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Har fulgt alle råd med lite salt, høyt bein osv, men hjelper ikke.
Jeg har hatt veldig vondt i ene foten i 2-3 uker, og det kjennes ut som jeg har en strekt muskel i foten. Hele rista er sprekk hoven, og verker. Andre foten er hoven den og, men ikke på langt nær så ille som den andre. Jeg var på legevakta for 1 uke sia, og alt jeg fikk beskjed om var ødem 3, ta en paracet. :@
Har dere noen tips? Kan ikke gå med det beinet i 9 uker til!! Og når jeg ringte føden før legevakta, fikk jeg beskjed om at det var legevakta som måtte ta det... hjelp!

Jeg har også slitt mye med ødem, til tider så ekstremt at sko er umulig å få på. Jeg har vonde bein hver kveld, men prøver viser at det ikke er noe farlig. Fått beskjed om at noen blir veldig hovne og at det forsvinner etter fødsel.. Veldig irriterende, men får bare leve med det de siste ukene også. Drikk masse vann og gå mye evt ligg med beina høyt. For meg fungerer støttestrømper dårlig..

Støttestrømper funker ikke her... derfor jeg glemte å nevne det, og lever på vann.. men blir liksom ikke bra :( hadde jeg bare vært hoven hadde det vært greit, men er som jeg har strekt en muskel inni foten, som gjør at jeg ikke klarer å gå ordentlig på den, og om kvelden verker den veldig..

Jordmor er på ferie, skal til hu 15 juni, så får bare vente til da☺

Har du fått sjekket urin og blodtrykk etter hevelsen kom? Mye ødemer kan også være tegn på svangerskapsforgiftning, så kan være greit å få sjekket.. Har du det like varmt som jeg har det? Et kaldt fotbad kanskje? Varme gjør ofte ødemer verre også.. Håper du blir bedre!! :)

Jeg har også slitt mye med ødem, til tider så ekstremt at sko er umulig å få på. Jeg har vonde bein hver kveld, men prøver viser at det ikke er noe farlig. Fått beskjed om at noen blir veldig hovne og at det forsvinner etter fødsel.. Veldig irriterende, men får bare leve med det de siste ukene også. Drikk masse vann og gå mye evt ligg med beina høyt. For meg fungerer støttestrømper dårlig..

Stemmer ikke at det forsvinner etter fødsel, da blir det enda verre:dead:. Sleit med dette sist, fått det nå også. Tok ca 14 dager etter fødsel før vannet var borte, ble som sagt enda verre dagen etter fødsel, svettet mye om natten før det gradvis avtok. Var totalt utslitt av den minste ting (tungpusten)Var helt uforberedt på dette sist:confused:.

Alt forsvant etter fødselen for meg. Gikk ned 10 kg på 2 dager. Bare barn og vann.

Alt forsvant etter fødselen for meg. Gikk ned 10 kg på 2 dager. Bare barn og vann.

Gjorde det? Fikk du ikke mer væske de første dagene heller? Da håper jeg det skjer med meg denne gangen:). Ikke noe særlig å føle man har alvorlig hjertesvikt:shifty:

Gjorde det? Fikk du ikke mer væske de første dagene heller? Da håper jeg det skjer med meg denne gangen:). Ikke noe særlig å føle man har alvorlig hjertesvikt:shifty:
Jeg hadde gått opp 6 kg væske på 9 dager. Når Isak kom ut under mistet jeg 1200 ml blod. 600 under fødsel og 600 under keisersnittet. Fikk derfor veldig mye væske intravenøst i tillegg til alt jeg allerede hadde i kroppen. Hadde kateter og den var full hele tiden. Alt kom ut på en gang. Var aldri noe problem :)

Stemmer ikke at det forsvinner etter fødsel, da blir det enda verre:dead:. Sleit med dette sist, fått det nå også. Tok ca 14 dager etter fødsel før vannet var borte, ble som sagt enda verre dagen etter fødsel, svettet mye om natten før det gradvis avtok. Var totalt utslitt av den minste ting (tungpusten)Var helt uforberedt på dette sist:confused:.

Samme her.

Første fødsel kom alt vannet bort etter noen dager, men etter fødsel nr 2, fikk jeg mye mere vann og ødem etter fødselen med varighet 2-3 dager. Deretter rannt alt vann av meg. Ca 13-14 kg mistet jeg etter fødselen. ( baby og babymateriale inkludert)

Jeg hadde gått opp 6 kg væske på 9 dager. Når Isak kom ut under mistet jeg 1200 ml blod. 600 under fødsel og 600 under keisersnittet. Fikk derfor veldig mye væske intravenøst i tillegg til alt jeg allerede hadde i kroppen. Hadde kateter og den var full hele tiden. Alt kom ut på en gang. Var aldri noe problem :)

Så bra du slapp å slite med det i tillegg da. Fikk du vanndrivende da?

Samme her.

Første fødsel kom alt vannet bort etter noen dager, men etter fødsel nr 2, fikk jeg mye mere vann og ødem etter fødselen med varighet 2-3 dager. Deretter rannt alt vann av meg. Ca 13-14 kg mistet jeg etter fødselen. ( baby og babymateriale inkludert)

Tydelig at det er litt forskjellig da. Håper jeg slipper billigere unna denne gangen:hilarious:

Så bra du slapp å slite med det i tillegg da. Fikk du vanndrivende da?
Nei. Hadde tenkt å kreve det så fort barnet var ute, men det kom ut av seg selv. Hadde gjerne tatt en furix eller to de siste månedene for han ble født da. Syke mengder væske!

Jeg ville fått sjekket BT og urin, for å ha utelukket svangerskapsforgiftning. Nå er det så varmt, at det er ekstra vanskelig å få ned ødemer. Hvordan er det med ansiktet og hendene dine? Hvordan føler du deg ellers? Støttestrømper er lurt, og ligg med beina høyere enn hjertet :-) Få mål BT og sjekket urin for å utelukke at det er noe annet. Høyst sannsynlig er dette en kombinasjon av svangerskapet og varmen. Om man står/går mye påvirker også dette.

Back
Topp