Hjelp..uvi..

rørehue

Elsker forumet
Jeg er 25 uker nå og har fått påvist uvi for andre gang i dette svangerskapet. Er det sant at fødselen kan settes i gang pga uvi? Har fått antibiotika, men er det andre ting jeg kan gjøre for og unngå at det skulle skje noe med gutten min? Jeg blir så bekymra :/

Faren ved uvi er at om det ikke blir satt i gang tilltak med antibiotika kan det utarte seg tidlige rier. Så om du har fått behandling er det ingenting å bekymre seg for:)

Jeg hadde og dette en del gagner da jeg var gravid sist, men ingen fare for rier fikk jeg beskjed om. Fikk selvfølgelig behandling for det.

Dette går bra vennen! UVI er veldig vanlig i svangerskapet :) Så lenge du får behandling for det, så ordner det seg. Jeg hadde ca 10 - 12 UVI (GBS) i forrige svangerskap og knasket antibiotika gjennom hele svangerskapet :S Men det må man jo bare. Jeg tror den største faren er at man kan få nyre og bekkenbetennelse dersom man ikke behandler det raskt nok, dette er veldig vondt og ikke særlig stas dersom man er gravid tror jeg. Men det er ikke farlig for vesleknøttet ditt ihvertfall :)

hva er uvi ? sorry sikkert teit spm :/

Jeg har hatt nyrebekken betennelse og gått på harde kurer.
Å det har gått helt fint.
Det er gode medisiner som er beregnet for oss..
Dette går nok fint skal du se.

Kjør på med masse c vitamin det er ikke farlig for deg el den lille det gjør bare at bakteriene i urinveien ikke trives like godt lenger..
Å husk masse veske..

uiv.
Er urinveis infeksjon..

Jeg har hatt nyrebekken betennelse og gått på harde kurer.
Å det har gått helt fint.
Det er gode medisiner som er beregnet for oss..
Dette går nok fint skal du se.

Kjør på med masse c vitamin det er ikke farlig for deg el den lille det gjør bare at bakteriene i urinveien ikke trives like godt lenger..
Å husk masse veske..

Så og drikke en kartong juice vær dag er ok for en liten periode? Hihi..fått dilla på appelsinjuice ;)

Jeg fikk da beskj
Så og drikke en kartong juice vær dag er ok for en liten periode? Hihi..fått dilla på appelsinjuice ;)

Jeg fikk da beskjed om det også evt annanas juice.
Eneste er vel at du kansje kan bli litt sår bak.
I forrige svangerskap fikk jeg dilla på klementiner. 1 kg om dagen da var ikke uvanlig så det gikk da fint det også.. :)

Back
Topp