Hjelp utebryllup

Mamma i mars

Glad i forumet
Fikk svar fra presen i dag[:'(] Ikke det svaret jeg trodde/håpet på.

I følge han så er det en rekke regler ang dette med å gifte seg ute. Vi har bestemt oss for å gifte oss i hagen på hotel Ullensvang. Men i følge presten så er ikke det et godkjent sted å gifte seg. Så ingen prester i Hardanger vil gjøre det, fordi det går i mot hva biskopene har bestemt

Hva gjør vi nå?? Verken jeg eller samboer ønsker kirkebryllup. "forelsket" meg rett og slett i hagen til hotelet. sa til samboer første gang vi var der at her skal vi gifte oss. Ser ut til at den drømmen nå går i do[:'(]

men han nevnte noen om en sorenskriver, men hva er det?? prøvd å søke på det ,men skjønte ikke så mye. Er det andre her inne som har hatt samme problem? Vet det er lenge til, men ønsker å ha slike ting ordnet...

Human-Etisk forbund kan vie dere stort sett overalt. Men da får dere ikke en kristen vielse og det er ikke lov med religiøse innslag.

Jeg leste noe om dette her omdagen, og TROR det stod noe om at man kan få en dommerfullmektig til å gjøre det. Men de må gjøre det på fritiden sin og de har ikke lov til å betalt for det. Så da bør man helst kjenne en dommer som har lyst til å gjør deg en tjeneste, eller noe i den duren.

Kan jo hende noen dommere tar imot bestikkelser da.... hihi[;)]

Men ang det du skrev, så tror jeg også det går ann å søke biskopen om å få stedet godkjent, men tror det er vanskelig å få gjennom.

human-etisk (men da må en av dere være medlem) eller dommer. :)

hmm ja da ser det kanskje ut til at det må bli en sånn sorenskriver, eller hva det nå heter. Kjenner ingen som er dommer=( Ikke er vi medlem av human-etisk forbund heller...

skjønner ikke helt problemet,men men. det har vært folk som har giftet seg der før, men nå aner jeg ikke hvordan de har gjort det...

Back
Topp