Hjelp! Uteblitt mens

• Trådstarter Trådstarter Nina9020
  • Opprettet Opprettet
N

Nina9020

Guest
Hei. Nå er det 63 dager siden jeg skulle hatt menstruasjon, og jeg har fremdeles ikke fått den. De siste månedene før dette var den ganske stabil og kom når den var forventet. I løpet av denne perioden har jeg vært unormalt mye syk. Jeg har blant annet hatt lungebetennelse og svineinfluensa (aldri før hatt noen av dem eller vanlig influensa).

Samtidig har jeg hatt menslignende smerter, mye hodepine og senest i dag kastet jeg opp helt uten grunn. Har i løpet av denne 63-dagers perioden tatt 5 graviditetstester, der alle har vært negative. Prøvde å ringe legevakten, da dette begynner å skremme meg. De ville ikke ta meg inn, og sa jeg skulle ringe fastlegen i morgen, eventuelt legevakten i løpet av natten om det forverret seg på noen måte. Har aldri vært så mye syk noen gang og heller aldri hatt uteblitt mens over en så lang periode. Har hele tiden vært seksuelt aktiv sammen med kjæresten, og vi har ikke brukt noen form for prevensjon. Har ingen klassiske graviditetssymptomer.

Er det noen som har opplevd noe lignende eller vet hva som kan være grunnen til dette? Jeg ringer selvsagt legen i morgen, men jeg er redd og klarer ikke vente helt til i morgen uten å "snakke" med noen om dette. Hjelp?

Hei!

Når kroppen er mye syk er det helt normalt at mensen uteblir.

God bedring. Håper du blir frisk snart :)

Prøver du å bli gravid?

Kan hende all sykdommen klusser til for menstruasjonen din pluss at du gjerne stresser litt?

God bedring :)

Hei!

Jeg har faktisk hatt både lungebetennelse, svineinfluensa og kyssesyke i løpet av en kort periode, og da uteble min mens også, selv om jeg alltid har kunnet stille klokken etter den.
Det er ganske naturlig at kroppen prioriterer hvilke funksjoner den føler den har ressurser til å bruke krefter på, så dette trenger ikke bety noe annet enn at immunforsvaret ditt jobber på spreng, og at kroppen bruker energien sin på det akkurat nå. ;)

God bedring! :)

Back
Topp