Hjelp, usikker.... :S

Guest
Hei.
Jeg er da usikker på hvor langt jeg er kommen, da pga hadde mensen(sikker mensen) i mars, men hadde en liten blødning i april(usikker på om det var mens eller festeblødning). Så har jeg symptomer som ømme og større bryster, har fått større mage, kvalme og trøtthet(som har avtatt de siste 2 ukene). Jeg er ellers ei veldi lita jenta, 1.50 høy og ikke stor ellers, min samboer er høyere men slank/normal kroppsbyggning og det er nesten ingen nære i familien som er "kjemper". Jeg har vært på UL rett før helgen å da sa hun at fostret var friskt, bra hjerte og synlige armer og ben, fostret var og veldig aktivt! Men hun sa at siden det var så lite så trudde hun at jeg da bare var ca 10 uker, noe jeg ble overasket over siden jeg tror jeg er mer rundt 15 uker. Var i dag hos min jordmor som og ble overasket, så hun tok og å lyttet etter fosterlyden, noe hun fant! Og den  hørtes godt, hjertet slo kraftig og jevnt. Så hun tror jeg er 15 uker... Men jeg er usikker, hva tror dere?
 
Hei.
Frem til uke 20 vokser embryoer og fostre ganske likt. Det er derfor man kan regne ut termin basert på størrelsen! Så jeg tenker nok at det er mest sansynlig at den termin du har fått når du var på ultralyd er den som er mest sansynlig!
Du skal sikkert til èn ultralyd til i uke 19 - 20, og der vil du kunne sid det med sikkerhet.

Lykke til da :-)
Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Hei.
Frem til uke 20 vokser embryoer og fostre ganske likt. Det er derfor man kan regne ut termin basert på størrelsen! Så jeg tenker nok at det er mest sansynlig at den termin du har fått når du var på ultralyd er den som er mest sansynlig!
Du skal sikkert til èn ultralyd til i uke 19 - 20, og der vil du kunne sid det med sikkerhet.

Lykke til da :-)
Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Back
Topp