Hjelp, ul-termin og menstermin stemmer ikke

Håpefull10

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Var til ultralyd i uke 10 og uke 11, på to forskjellige sykehus (pga de var usikre hvor langt jeg var på vei + en bilulykke), desse to gav termin rundt 4.-5.des.

Idag var jeg til jordmor, som etter menstruasjonen rekna terminen til 16.november... Kjente godt livmoren ved navelen og hørte hjertelyden klart..

Hvilken skal jeg tro på? Burde ikke ul vise mer nøyaktig, da jeg har slitt med uregelmessig menstruasjon i flere år? Og dersom menstermin stemmer, blir oul i uke 21 :O

Hilsen ei som er veldig, veldig forvirret :P

Hvis du har ustabile sykluser og ikke vet når eggløsning var ville eg gått utifra tul termin og ikke mens termin. Du har nok hatt eggløsning sent i syklus

Ville stolt på ul-termin, for mens-termin stemmer ikke alltid, hvertfall ikek hvis man har uregelmessige eller lange sykluser. Skulle jeg fulgt min mens-termin skulle jeg vært 4 uker lengre på vei, men det visste jeg godt at ikke stemte, og UL bekreftet det jeg sa :)

Ville nok godt utifra ul ja.
Her har jeg også forskjellig termin, tul = 28. November og menstermin er 22. November.
Siden jeg tempet for å finne EL, er jeg ganske så sikker på at menstermin er feil. Og tul viste at jeg var nøyaktig like langt på vei som det jeg trodde selv :) derfor blir min oul 17+0 (etter min regning), så spent på om jeg må tilbake :p

Jeg hadde stor variasjon mellom mens og ul termin i forrige svangerskap. Mens termin var 26.april og ul ble satt til 26.mai. Jeg var usikker selv på hva som var korrekt. Men personlig følte jeg mer at 26.april var korrekt. Uansett, det var ul termin som ble gjeldene da det var den som var avgjørende sa jordmor/sykehuset.
Side jeg var uenig, samt stort avvik, fikk jeg ekstra ul med vesktestimering. Hun var alltid minst 10% over snittet, men det var allikevel termin fra ul som gjaldt.

Jeg har mens termin 27 november og ul til 14 desember. Tenker at ul stemmer:)

Gå ut fra ul-termin, men vent til oul. Ved oul er de fleste fostre jevn i størrelse, og derfor lettere å tidfeste termin mer nøyaktig.

Jeg hadde stor variasjon mellom mens og ul termin i forrige svangerskap. Mens termin var 26.april og ul ble satt til 26.mai. Jeg var usikker selv på hva som var korrekt. Men personlig følte jeg mer at 26.april var korrekt. Uansett, det var ul termin som ble gjeldene da det var den som var avgjørende sa jordmor/sykehuset.
Side jeg var uenig, samt stort avvik, fikk jeg ekstra ul med vesktestimering. Hun var alltid minst 10% over snittet, men det var allikevel termin fra ul som gjaldt.
Når fødte du da?

Ja de flytter aldri på ultermin. Problematisk blir det jo om man går over termin :o

Når fødte du da?

Endte opp med å gå 14 dager på overtid etter ul termin også.. Fødte først 09.juni. Fødselen kom ikke i gang av seg selv, så ble satt i gang 10 dager over. Tok så fire dager før det endte med haste keisersnitt. En stor jente med hodeomkrets på hele 39 cm! Så tror kanskje ul terminen var i seneste laget. Heldigvis gikk alt veldig bra:happy:

Ja de flytter aldri på ultermin. Problematisk blir det jo om man går over termin :eek:

Jeg endte opp med hastekeisernsitt 14 dager etter ul termin. Ble satt i gang 10 dager etter ul termin, men fødselen kom aldri helt i mål. Stor jente med hodeomkrets på 39 cm.

Endte opp med å gå 14 dager på overtid etter ul termin også.. Fødte først 09.juni. Fødselen kom ikke i gang av seg selv, så ble satt i gang 10 dager over. Tok så fire dager før det endte med haste keisersnitt. En stor jente med hodeomkrets på hele 39 cm! Så tror kanskje ul terminen var i seneste laget. Heldigvis gikk alt veldig bra:happy:
Å, det det har alltid vært min store skrekk! Å bli satt en del tilbake (mye for din del!) og likevel gå over termin. Så bra at det etter forholdene gikk bra med jenta di. Forventer du stort sprik denne gangen også?

Jeg endte opp med hastekeisernsitt 14 dager etter ul termin. Ble satt i gang 10 dager etter ul termin, men fødselen kom aldri helt i mål. Stor jente med hodeomkrets på 39 cm.

Ei venninne av meg hadde et sprik på en måned fra mens termin til ul termin. Hennes mann jobber på sjøen, så om ul termin skulle være riktig vet hun ikke hvem faren skulle vært... Heldigvis startet fødselen hennes midt mellom mens og ul termin, ingen unormalt stor gutt, men hodeomkrets på 40

Å, det det har alltid vært min store skrekk! Å bli satt en del tilbake (mye for din del!) og likevel gå over termin. Så bra at det etter forholdene gikk bra med jenta di. Forventer du stort sprik denne gangen også?

Det gikk heldigvis veldig bra. Jeg innstilt meg på at termin var i forhold til ul og at jeg kunne gå over. Så ventetiden gikk heldigvis greit:happy:
Har vært på tidlig ultralyd denne gangen, og nå ser det ut til å stemme ganske så bra i forhold til den i alle fall. Mens termin 14.desember, og tidlig ul 11.desember. Så da blir det spennende hva ordinær ul sier. Dessuten vet jeg at de ikke vil la meg gå så lenge over denne gangen hvis det skulle bli aktuelt. Har allerede vært i dialog med sykehuset ang det.

Ei venninne av meg hadde et sprik på en måned fra mens termin til ul termin. Hennes mann jobber på sjøen, så om ul termin skulle være riktig vet hun ikke hvem faren skulle vært... Heldigvis startet fødselen hennes midt mellom mens og ul termin, ingen unormalt stor gutt, men hodeomkrets på 40

Jeg også har egentlig en følelse på menstermin.... Har bestilt privat ul(kanskje teit, jeg veit...) i uke 16(evt uke 19 da...) så får vi se :D

Back
Topp