HJELP!!! TRØSKE?????

Gla´

Forelsket i forumet
Lille Sara Sofie har sannsynligvis fått trøske, og nå er det begynnt å
stikke i brystene mine også....[:'(]
(Er redd for at jeg og har fått det på brystene og det er ikke godt. Hadde
det med forrige mann også. Fikk legebeh. den gangen.)
Har du erfaring eller et godt kjærringråd å komme med?
Pensler munnen til Sara med Farris, det skal visst lindre litt........ Men hva med mine pupper [:o]????

ORIGINAL: Curl

sniker litt hos dere jeg.

smør brystvortene og hele det brune området med Canesten eller Pevaryl etter hver amming. Ikke farlig om babyen får det i munnen heller (så du trenger ikke vaske det av før du ammer). Det gjør sinnsykt vondt å få trøske og man blir lett sår...smurte brystvortene med Inotyol  ei stund også for å holde de myke (men dette må du vaske av før hver amming da)
Jeg fikk Mycostatin (tror det heter det) til Sara, og det må du til lege for å få. hvis du ikke behandler datteren din også så vil hun bare smitte deg på nytt igjen.

Du blir bra igjen, det tar bare litt lang tid, men hold ut! Lykke til!

Mycostatin. Er det den som brukes til begge? Salve til brystvortene og
flytende til ungen? Som også må vaskes av før amming?

ORIGINAL: Curl

ORIGINAL: Gla´

Mycostatin. Er det den som brukes til begge? Salve til brystvortene og
flytende til ungen? Som også må vaskes av før amming?

jeg fikk bare flytende Mycostatin til Sara og beskjed om å bruke Canesten eller Pevaryl til meg selv. Fungerte helt utmerket for meg i alle fall.

Canesten fungerer litt dårlig på meg, så jeg prøvde Pevaryl i stedet og det gikk fint. Legen sa det var ok.

Takk for tipset. Forresten et utrolig fint navn på datteren din[;)].....

Hva er trøske egentlig? Sliter med brystene om dagen og er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg er veldig sår, innimellom kjennes det ut som det sprenger i det ene brystet, brystspreng eller betennelse i såret? Tenkte jeg skulle prøve sårsalve og skjell før jeg eventuelt kontakter lege... Det er så for jævlig vondt at tårene siler hver gang jeg ammer på det høyre brystet[:(] Men er trøske enda en ting jeg bør være obs på at kan lage trøbbel??? Hvordan merker man at nurket har det?

Hva er trøske?[:-]

Back
Topp