Hjelp! Toll og slikt... navnesutten..

schnappi

Blir kjent med forumet
Jeg har bestilt smokker på navnesutten. 6 stk. Ble 150 NOK u/mva. Betalte med visa på nett og dette er trekt fra kontoen min. Fikk i dag et brev fra posten med melding om ankommet ufortollet sending. Har ikke vært borti slikt før..

Det står:
"Pris (inkl. mva) fra 01.01.06: Fortolling: kr. 175. Om vareverdien er under kr. 1000, og varen ikke er restriksjonsbelagt, er prisen kr. 85. Mva og evt. avgifter på varen kommer i tillegg. Avgiftsfrie sendinger behandles gratis."

Betyr dette at jeg i tillegg til mva må betale kr. 85 i fortolling? Er det ikke noe med at man slipper dette for varer under kr. 200? Er det nye regler fra 2006 eller?

Noen som kan dette?

Nei, dersom prisen er under 200 kroner skal du ikke måtte betale fortolling. Ta med deg kontoutskrift/faktura som viser hva du er belastet (det kan være oppgitt feil på pakken eller at der ikke ligger faktura i pakken) og tropp opp på posten.

Det er ikke mva på varer fra utlandet under 200 kroner. Og det er IKKE nye regler i 2006.

Er det den danske siden du har bestil fra??
Jeg motte ikke det men det var  i 05.

Kanskje sendingen da går under avgiftsfrie sendinger som behandles gratis? Jeg får prøve å sende inn fortollingsfullmakt og kontoutskrift til posten og se hva som skjer.

Back
Topp