Hjelp!! Tissing i sengen 3,5år

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Jentem min har vert uten bleie i snart 1 år, og ikke hatt bleie om natten heller på 7-8 mnd. Kjempe flink har hun vert hele veien. Lillebror er 7 mnd så det gikk veldig fint eter han kom også[;)] Men nå har hun begynt å tisse i sengen om natten.. Og hun kommer som regel inn til oss, og der tisser hun iløpet av de siste timene før vi stå opp...

Så jeg trenger råd folkens.. Hva gjør vi???? Tar på bleie igjen om natten??? Det høres så drastisk ut. Bør vi vekke henne en gang midt på natten og ta henne på do??? Hun drikker ikke mye melk til kvelds heller.

Jeg hadde no passet på at hun tisset før hun la seg og kanskje tatt hun opp i løpet av natten.
Hadde nok spurt min lille på 3 år om hvordan han ønsket å gjøre det slik at han slapp å tisse i sengen om natten [:)]

tisser hun i deres seng når hun kommer over? i såfal kan det være lurt å be henne tisse på do før hun kommer på romme deres!

Hun går på do rett før hun legger seg. Dersom hun ikke kommer over i vår seng så tisser hun i sin egen. Og hun våkner ikke av det heller, det er det som er så rart.

Ville tatt ho en tur på do rett før dere legger dere. Forstår godt at det kan være lenge for en liten kropp å holde seg i 12 timer om natta. Eller dere får ta ho med på do en tur når ho kommer ruslende inn til dere. Ulempen med det er vel at det er påmorgenkvisten og da kan ho vel fort våkne til av en dotur.

Vi har en som også (i perioder) tiser på seg i søvne, men det og ta barnet opp når det sover, for å tisse kan gjøre det vondt verre. Da blir kroppen vant til det og barnet får vanen med å tisse om natta.

Du sier selv at hun har vært tørr tidligere, mulig dette er kun en fase. Invester i gode tisselaken, og snakk evt med helsesøster om perioden varer lenge.

Det er mange barn som er sengevætere, og det kan de ikke noe for.

kan ikke ha fått uvi?
Ellers så kan det være lurt å kanjse ta ho opp en gang på do løpet av natta
Samtidig er det ikke uvanlig at dette skjer med barn i perioder, hs her sa at det faktisk var normalt at barn opp i 6års alderen kunne ha uhelle løpet av natta uten at det var noe galt
jenta her på 4år har noen perioder det går galt så går det bra igjen,derfor har vi tisselaken i senga

Må vel til meg tisselaken å vår seng også da. Hun har i sin seng, og det er greit syns ho. Jeg tenker også at å ta henne på do om natten blir å venne henne til med det. Er jo ikke det vi vil. Men en fase ja. Uvi nevnte noen, og det skal jeg skjekke. For det kan jo hende. Vi må jo vaske overmadrassen vår titt og ofte nå. Jaja.

Back
Topp