Hjelp! Tips til guttenavn

Mange fine navn på listen din synes jeg :)
Jeg liker også navn som Nathaniel, Elliot, Magnus, Elio, Fabian, Johannes, Olav og Finn.

Hehe, gøy å se hvor forskjellige vi er med navn! Vi sleit SÅ med jentenavn, fant bare ett vi liker. Det gjorde til gjengjeld «valget» enkelt da forrige TUL avslørte at vi venter ei lita tulle!

Hadde mange navn på guttelista: Tarjei, Terje, Sverre, Sigurd, Øyvind, Håvard, Bjørnar, Ragnar...litt «eldre» og tradisjonsrike navn.

Guttenavn er vanskelig. De skal passe til både baby, liten gutt og voksen mann. Der er jentenavnene lettere syns jeg.
Slet veldig med forrige gutt. Vi ble ikke sikre før han var rundt 5 mnd tror jeg.

Vi har funnet ut at vi ikke orker å tenke for mye på det før vi har vært på OUL. Da kan vi eliminere 50% :p

Vedrik liker jeg godt men mannen sier nei :)

Jeg er litt kjedelig, liker hovedsaklig bare gamle eller enkle navn. :happy: Anders, Hans, Daniel, Jens, Selmer, Vegard, Aksel, Peter, Sigmund, Jarle, Gunnar, Ivar, David, Fred, Johan. Det er min liste så langt. :)

Synes også det er vanskelig med guttenavn! Jeg jobber selv i barnehage så mange navn som er utelukket for min del. Vil helst ikke ha et veldig vanlig navn. Har ingen navn på guttelista enda, men har noen jentenavn. Ser forresten at eldre navn blir mer populært nå, eks: Ludvig og Wilhelm. Jeg liker Tias/Thias, men det skal vi ikke bruke. Har gitt mannen i oppgave å finne forslag til guttenavn siden jeg ikke klarer å komme på noen.

Merker jeg har veldig sansen for Mio og Milo:happy: Problemet med Mio er hvordan det blir når barnet kommer i 50-årene :joyful: ser dere for dere mannen Mio? Eller den suksessfulle advokaten Mio?

Også var det Milo, syns det er hakket bedre med tanke på «problemet» over, men så var det vaskemiddelet Milo da.. vet ikke hvor utsatt navnet vil være for erting.. Tenkte og på Mylo, men syns egentlig Milo er finere :facepalm:
Blir ikke klok på dette, og trenger Noen gode argumenter for å påvirke pappsen :p

Merker jeg har veldig sansen for Mio og Milo:happy: Problemet med Mio er hvordan det blir når barnet kommer i 50-årene :joyful: ser dere for dere mannen Mio? Eller den suksessfulle advokaten Mio?

Også var det Milo, syns det er hakket bedre med tanke på «problemet» over, men så var det vaskemiddelet Milo da.. vet ikke hvor utsatt navnet vil være for erting.. Tenkte og på Mylo, men syns egentlig Milo er finere :facepalm:
Blir ikke klok på dette, og trenger Noen gode argumenter for å påvirke pappsen :p

Jeg tror vaskemiddelet Milo har for godt fotfeste i Norge til at navnet ikke vil assosieres med det. Så det er det nok bare å belage seg på. Jeg personlig ville da heller valgt Mio, forøvrig ett navn jeg liker veldig godt så vi har hatt ett kjæledyr som het det og ødela derfor muligheten til å bruke det på barna :banghead:

Er dobbeltnavn aktuelt? Mio Andre for eksempel. Så hvis han vokser opp og ikke er fortrolig med navnet kan han bruke mellomnavnet?

Jeg har gått i klasse med en som heter Mio. Og nå i voksen alder passer han fremdeles veldig godt til navnet sitt. :) ingen som sliter med å ta han seriøst selvom han heter Mio :)

Edit: Må bare legge til at han har blitt skikkelig manne-mann også :p aldri stusset over navnet :) synes det er fint!

Jeg har gått i klasse med en som heter Mio. Og nå i voksen alder passer han fremdeles veldig godt til navnet sitt. :) ingen som sliter med å ta han seriøst selvom han heter Mio :)

Edit: Må bare legge til at han har blitt skikkelig manne-mann også :p aldri stusset over navnet :) synes det er fint!
Så bra:happy:

Jeg tror vaskemiddelet Milo har for godt fotfeste i Norge til at navnet ikke vil assosieres med det. Så det er det nok bare å belage seg på. Jeg personlig ville da heller valgt Mio, forøvrig ett navn jeg liker veldig godt så vi har hatt ett kjæledyr som het det og ødela derfor muligheten til å bruke det på barna :banghead:

Er dobbeltnavn aktuelt? Mio Andre for eksempel. Så hvis han vokser opp og ikke er fortrolig med navnet kan han bruke mellomnavnet?

Ja det er akkurat det.. :hungover: og barn er ofte kjapt ute med slike koblinger..
Passer veldig godt som navn til kjeledyr og:happy: hekdigvis kjenner jeg ingen dyr ved navnet Mio :joyful:

ja satt å så litt på mellomnavn i sted, tenkte kanskje Mio Emiil (Emile) kunne funke.. pappaen heter det til mellomnavn..

Jeg tror vaskemiddelet Milo har for godt fotfeste i Norge til at navnet ikke vil assosieres med det. Så det er det nok bare å belage seg på. Jeg personlig ville da heller valgt Mio, forøvr:)ig ett navn jeg liker veldig godt så vi har hatt ett kjæledyr som het det og ødela derfor muligheten til å bruke det på barna :banghead:

Mio Andre var jo veldig flott sammen :)

Back
Topp