Hjelp! Tilrettelegging av arbeid

oktober85

Forelsket i forumet
Man skal vel ikke tape noe penger når ting blir tilrettelagt for deg på jobb? Jobber ca 4 timer hver gang, er 60% sykemeldt.og har avtalt med sjefen at jeg setter meg ned av og til å spiser litt osv. Ser nå at dette trekker hun meg i lønn for. Er ganske sikker på at hun ikke har lov til dette?

tror ikke det er ok 

hva slags jobb har du ? 
hva betaler nav?
er dere IA bedrift? 

får du sykepenger av jobben og de får igjen fra nav, eller får du penger fra nav og mindre lønn fra arbeidsgiver? 

Det skal nok ikke være slik at du skal bli trukket i lønn. spør hvorfor..

lilyofthevaley skrev:
tror ikke det er ok 

hva slags jobb har du ? 
hva betaler nav?
er dere IA bedrift? 

får du sykepenger av jobben og de får igjen fra nav, eller får du penger fra nav og mindre lønn fra arbeidsgiver? 

Jobber i butikk. Tror ikke det er ia bedrift. Nav betaler 60% og jobben skal da betale resterende 40. Altså en 37,5 arbeidsuke. Spurte henne i sted, og da sa hun at det var fordi jeg tok så mange pauser.men det sa jeg fra om når jeg begynte å jobbe. Man har vel krav på småpauser uten å bli trukket?

du har krav på matpauser om du jobber mer enn 4 timer pr dag... så det er helt i gråsona.
man har ikke rett på noen småpauser lenger uten å bli trukket i lønn..

blir du trekt for matpause til vanlig?

du krysser jo av på sykemeldinga hvor mange timer du krever sykepenger for..

fru trondrud skrev:
du har krav på matpauser om du jobber mer enn 4 timer pr dag... så det er helt i gråsona.
man har ikke rett på noen småpauser lenger uten å bli trukket i lønn..

blir du trekt for matpause til vanlig?

Mener jeg har lest at man har krav på matpause på 30 min om man jobber 5,5 eller mer. Det må da søren meg være mulig å få ekstra småpauser når man er gravid. Hvis jeg ikke kan få dette uten å bli trukket i lønn vil heg tape penger, og da er det jo mer lønnsomt å være 100% sykemeldt. Jeg fungerer ikke på jobb uten pauser...

om du føler 100% sykemelding er det rette for deg, må du gjøre det...

Jeg synes det hele høres veldig rart ut... men da jeg var 20% sykmeldt så var jeg på arbeidsplassen endel av de prosentene, men hadde pauser om du skjønner. Så noe av prosenten jeg var sykmeldt ble ekstra pauser. Funka bra til bekkenet streika mer. Så nå er jeg mer sykmeldt og jobber feks bare starten på dagen ellee slutten. Du skal selvsagt ikke tape penger, men det spørs om du må bake pausene inn i sykemeldinga

Jeg tror man har krav på en halvtimes pause når man jobber 5,5 timer eller mer, men det er vel ingen som har krav på betalt spisepause. Derfor jobber mange åttetimersdag hver dag. Da er det 7,5 timer jobb i tillegg til lunch.

Takker for innspill! NAV trekker meg allerde for pause, det er jeg ganske sikker på. Men nå har sjefen uansett sagt at hun ikke kan tilrettelegge for ryggen osv, så kommer nok til å be om 100% sykemelding. Da taper jeg iallefall ikke penger

oktober85 skrev:

lilyofthevaley skrev:
tror ikke det er ok 

hva slags jobb har du ? 
hva betaler nav?
er dere IA bedrift? 

Jobber i butikk. Tror ikke det er ia bedrift. Nav betaler 60% og jobben skal da betale resterende 40. Altså en 37,5 arbeidsuke. Spurte henne i sted, og da sa hun at det var fordi jeg tok så mange pauser.men det sa jeg fra om når jeg begynte å jobbe. Man har vel krav på småpauser uten å bli trukket?

JEg er jammen meg ikke sikker... men jeg ser for meg at dersom du må ha andre til å gjennomføre oppgaver for deg, så kan hun trekke deg i lønn... men det er også en regel om tilrettelegging i arbeidslivet. mulig det ikke gjelder pauser.. men kanskje andre arbeidsoppgaver... men høres ut som du går for hundre prosent sykemelding.. så da er det vell kanskje ikke mer relevant.

Jeg orker rett og slett ikke mer. Dette tar for mye av min energi, så håper på 100% sykemelding et par ukers tid iallefall, så jeg kan se om ryggen blir litt bedre også..

lykke til og håper det ordner seg!

Takk for det

Back
Topp