Hjelp til yrke...

PrinsessaMi

Gift med forumet
Noen som har forslag til hva man kan bli når msn sliter med skuldre og nakke? Sliter virkelig med yrkesvalg her. Har bare 1 uke på å finne det ut... HJÆÆÆÆLP!!!!

Gjerne noe man trenger utdanning for å bli...

Det lurer jeg på og..+ jeg har en arm som er teit og[:@]

Lærer[:)]

ORIGINAL: LilleLalle

kun ei uke å finne det ut på? stress da... 

Jepp. Må ha en handlingsplan til NAV. Tenker og tenker, men kommer ikke på noe kroppen kan tåle. Så er jeg veldig instilt på å gå skole, men vet ikke hva...

ORIGINAL: Rævvabakfram

Hva LIKER du å gjøre da?

Er jo en ganske så vesentlig ting mtp yrkesvalg [;)]

Tar imot alle forslag, sånn at jeg har noe å tenke på[:)]

Er glad i barn, men er ikke aktuelt med barnehage lissom...

Eiendomsmegler

Kontorjobb er vel gjerne heller ikke så aktuelt da...
For om du liker barn kunne du jo gått veien om sosionom og barneversped. Da får du i det minste hjulpet barn...

Trenger ikke å bli lærer for å jobbe på skole....Miljøarbeider....barn og ungdomsarbeider...[:)]

Jeg studerte med en som hadde Bechterrevs (som jeg ikke ANER hvordan skrives). Hun hadde blitt anbefalt læreryrket på grunn av svært varierte stillinger (rent kroppslig altså). Jeg står og går enormt mye i løpet av en dag. Mellom 8 og 13 er det sjelden jeg sitter i mer enn ti-tyve minutter tilsammen (kateter og stol har jeg ikke i klasserommet). Har selv slitt en del med nakken, spesielt som student. Men aldri i jobbsammenheng. Sannsynligvis sliter du hundre ganger mer enn meg altså, men jeg bare tenkte på at jeg aldri har hatt det så godt i rygg og nakke som etter jeg begynte i jobb.

ORIGINAL: PrinsessaMi

ORIGINAL: Rævvabakfram

Hva LIKER du å gjøre da?

Er jo en ganske så vesentlig ting mtp yrkesvalg [;)]

Tar imot alle forslag, sånn at jeg har noe å tenke på[:)]

Er glad i barn, men er ikke aktuelt med barnehage lissom...

sosionom / barnevernspedagogikk.. Du kan jo ta helse og omsorgsfag, bare at du gjør noe mer administrativt enn det å faktisk fysisk bærer/hjelper barn/gamle..

dessuten kan du jo ta gå inn på yrkesvalg eller hva det nå heter å lese om litt ulike yrker.

Ergoterapaut, manuellterapaut, fysioterapi. Du lærer jo en hel del om behandling av kropp der, å kanskje du kan hjelpe deg selv samtidig som du hjelper andre:)

ORIGINAL: Auliana

Munn og fotmaler....[:D][8D]....Seriøst....vet ikke...skulder og nakken blir jo belastet uansett hva man gjør. Har du hørt med NAV arbeid om de har noen råd eller tips til yrkesvalg, der slike hensyn må taes.

Derfor jeg syns det er så vanskelig, Skuldre og nakke blir jo belastet uansett... Har snakket med dem, men ikke mye hjelp å få gett...

ORIGINAL: *Saile sin mamma*

dessuten kan du jo ta gå inn på yrkesvalg eller hva det nå heter å lese om litt ulike yrker.

Ergoterapaut, manuellterapaut, fysioterapi. Du lærer jo en hel del om behandling av kropp der, å kanskje du kan hjelpe deg selv samtidig som du hjelper andre:)

Tenker litt sånn, at et fremtidig yrke kan hjelpe min helsetilstand også. Men skolene er jo så langt pokker i vold... [&:] skal se litt nærmere på det der[:)]

se om du får noen ideer her:

http://utdanning.no/yrker

en liste over uhorvelig mange yrker - kan jo være du får en ide eller to [:)]

Skulle hatt noen tips selv, sliter med skuldrene og ryggen, så jeg må ha varierte oppgaver, gjør vondt om jeg sitter hele dagen, det gjør vondt om jeg står hele dagen, og det gjør vondt om jeg går hele dagen, og siden jeg lett får betennelse i ledd, så må jeg unngå alt av monotont og ensformig arbeid.[>:]
Og når jeg da i tillegg sliter i  noen sosiale sammenhenger, så er det ikke mye å velge i.[:'(]

Utdanning kan jeg bare glemme, har ikke god nok karakterer til å komme inn noen plass, og nav har ikke tid til at jeg skal få forbedre karakterene mine.[:@]

Sa jeg kunne tenke meg å bli fotograf, men det var vist ikke hensiktsmessig fikk jeg beskjed om.[8|]

Back
Topp