Hjelp til yougurtvalg

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Neste uke skal barnehagen til snuppa ha mat og kosthold som tema..

Yougurt kommer opp som et "problem"

Siterer fra mailen jeg fikk: Helsedirektoratet sier at 19% av 2 åringers totale sukkerinntak faktisk kommer fra yoghurt, så det kan være lurt å undersøke hva slags forskjellige typer som finnes på markedet. Noen inneholder betydelig mer sukker enn andre, så det å skifte yoghurt type eller veksle, vil utgjøre en betydelig forskjell i kostholder til de små.

Så, hva slags yougurt bør jeg velge? Noen bra tips til yougurt som smaker godt?[;)]

"Ja" fra Tine!

Flere enn meg som blei overraska over at Danonino var så sunt? [:D] Jeg trodde det var sånn sukkerbomber jeg.. Hehe.. Trodde det var tilnærma snop.. [8D][:D]

ORIGINAL: Labambie

Synes ikke 19% var så ille tall da... [8|]

hvis det tallet er korrekt og ganske nytt, så har det jo økt ganske mye siden 2001 da..
"Sukker i yoghurt utgjør 11 prosent av sukkerinntaket blant 4-åringer, viser en undersøkelse fra 2001"
Hentet fra artikkelen der yoghurttesten ligger.

ORIGINAL: Liinamor

http://www.klikk.no/foreldre/article331960.ece

Takk takk[;)]

Da blir det apeyougurt på snuppa til uka[:)]

ORIGINAL: Almyrida81

Flere enn meg som blei overraska over at Danonino var så sunt? [:D] Jeg trodde det var sånn sukkerbomber jeg.. Hehe.. Trodde det var tilnærma snop.. [8D][:D]

Det er den jeg har kjøpt til snuppa nå.. trodde også at den kom til å bli fy fy.. var jo ikke yougurt engang heller..

ORIGINAL: Fridasinmamma

Det er den jeg har kjøpt til snuppa nå.. trodde også at den kom til å bli fy fy.. var jo ikke yougurt engang heller..

Nei det var jo ikke det.. MEN Sindre digger de jo da, så da er det jo bare å kjøre på.. [:D]

Liker de kesam youghurtene fra litago også vi da. føler ikke at de smaker like kusntig som di dinomo(eller hva de heter). 

ORIGINAL: Fridasinmamma

Nei det var jo ikke det.. MEN Sindre digger de jo da, så da er det jo bare å kjøre på.. [:D]

disse kjøper vi alltid til mini.
så er begrene så små,sånn at han spiser først skiver,og så har han den til dessert...

men den nye fra island som heter SKYR,den var det lite sukker og fett i...
og god.

Back
Topp