Hjelp til vogn ? Erfaring? Hva gjør dere andre ?

Okt15,nov17♡

Flørter med forumet
Jeg har en gutt som blir 2 år i oktober. Også får vi jenta vår i november.

Problemet er jeg ikke vet hva jeg skal gjøre ang vogn.

1. Tenkt på å kjøpe ny vogn også kjøpe et søskenbrett som man kan sitte på?
2. Men hvilken vogn funker å ha til en baby og med en gutt på nå ca 14,5kg som skal sitte på søskenbrett?

3. Må være lett å trille.
4. Helst svingbare frem hjul som også kan låses.
5. Skal levere og hente 2 åring i barnehage, handle og div.

Noen som har erfaring ? Med en 2åring og en baby, evt hva gjør dere som er i samme situasjon?

Eg var i den situasjonen sist gang.
Endte med å kjøpe ei brukt søsken/tvillingvogn - med ein hardbag til baby. Funka fint når eg benytta meg av det, men det blei ikkje så mange gangene - da eg heller tydde til bilen [emoji85] vist du kjem til å bruke det mykje så anbefala eg det.

Før eg gjekk til innskaffing av søskenvogna kjøpte eg eit sete så kunne monteres oppå bagvogna (emmaljunga), det var heise avansert så blei aldri montert/brukt. Vist eg ikkje missforsto heile konseptet så var setet fastmontert når det fyst kom på, gjekk ikkje ant å "klikke vekk" slik eg i utgangspunktet trudde - derfor det aldri blei montert. Kanskje det finnes fleire variantar av dei? (Var impulskjøp for min del).

Vi har kjøpt vogn som kan gjøres om til søskenvogn. Uppababy vista, anbefaller deg å sjekke ut den, virker veldig bra, så håper det er like bra når vi får prøvd den ut i november [emoji4]

Sitter med akkurat samme problemstillinga. Vurderer sterkt søskenvogn. Ser at det finnes vogn der den ene sitter framfor den andre, ikke på siden. Da er den ikke så bred. Gutten vår sover dupp i vogna ennå i helgene. Da vil jeg ha mulighet til å trille med begge (samboeren har en del helgearbeid). Han er nesten 2,5 når lillesøster kommer og er lite glad i å sitte i ro så er litt skeptisk til stå eller sittebrett uansett.. Men jeg venter og ser. Vi låner heller vogn til lillesøstra i en liten periode sånn at vi kan se an behovet før vi kjøper.

Sitter med akkurat samme problemstillinga. Vurderer sterkt søskenvogn. Ser at det finnes vogn der den ene sitter framfor den andre, ikke på siden. Da er den ikke så bred. Gutten vår sover dupp i vogna ennå i helgene. Da vil jeg ha mulighet til å trille med begge (samboeren har en del helgearbeid). Han er nesten 2,5 når lillesøster kommer og er lite glad i å sitte i ro så er litt skeptisk til stå eller sittebrett uansett.. Men jeg venter og ser. Vi låner heller vogn til lillesøstra i en liten periode sånn at vi kan se an behovet før vi kjøper.
Ja, nå skal vi jo også flytte og gutten min skal begynne i ny barnehage og vet enda ikke om de har sovevogn stående der eller om jeg må ta frem og tilbake, så vet ikke hvordan jeg skal vri meg [emoji28][emoji28]
Må vel være vente å se
Men ny vogn skal uansett i jus da den vi har er for kort til gutten min, så får bare se an alt annet tenker jeg.
Men greit å høre hva andre gjør eller har gjort [emoji2]

Her er jenta 16 mnd når lillebror kommer. Falt ned på at bugaboo donkey var den vogna som tilfredstilte de aller fleste av våre ønsker, men syns den er fryktelig dyr ny. Men var heldig og fikk kjøpt den brukt [emoji3]

Ja, nå skal vi jo også flytte og gutten min skal begynne i ny barnehage og vet enda ikke om de har sovevogn stående der eller om jeg må ta frem og tilbake, så vet ikke hvordan jeg skal vri meg [emoji28][emoji28]
Må vel være vente å se
Men ny vogn skal uansett i jus da den vi har er for kort til gutten min, så får bare se an alt annet tenker jeg.
Men greit å høre hva andre gjør eller har gjort [emoji2]

Mye å tenke på! Jeg syns det er litt ubehagelig å ikke ha alt på plass, men er vel best å vente. Lykke til [emoji5]

Har hatt slikt ståbrett med sete, men er trangt med eldste mellom meg og vognen, så har blitt brukt mer til nøden enn til lange/daglige turer.

Hva med å se på emmaljunga super viking? Den kan greit gjøres om til søskenvogn ved behov. De sitter ikke ved siden av hverandre, så blir ikke bred :)

Jeg har en gutt som blir 2 år i oktober. Også får vi jenta vår i november.

Problemet er jeg ikke vet hva jeg skal gjøre ang vogn.

1. Tenkt på å kjøpe ny vogn også kjøpe et søskenbrett som man kan sitte på?
2. Men hvilken vogn funker å ha til en baby og med en gutt på nå ca 14,5kg som skal sitte på søskenbrett?

3. Må være lett å trille.
4. Helst svingbare frem hjul som også kan låses.
5. Skal levere og hente 2 åring i barnehage, handle og div.

Noen som har erfaring ? Med en 2åring og en baby, evt hva gjør dere som er i samme situasjon?

Har du handlet? Jeg fikk mail fra babyshop i dag om tilbud på uppababy, som visstnok enkelt gjøres om til søskenvogn :) nesten halv pris!

Skjønner ikke hvordan jeg legger til bilde på nettleser (dusteappen virker ikke...) men prisen var 5999 vs 10799 :)

Har du handlet? Jeg fikk mail fra babyshop i dag om tilbud på uppababy, som visstnok enkelt gjøres om til søskenvogn :) nesten halv pris!

Skjønner ikke hvordan jeg legger til bilde på nettleser (dusteappen virker ikke...) men prisen var 5999 vs 10799 :)
Uppababy vista har vi kjøpt [emoji4]

Back
Topp