Hjelp til VISA-reg på cruise! *haster...!!*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Jeg har printet ut alt av billetter og på SetSail-pass billetten så står det dette om VISA-kortet vi har oppgitt til bruk på reisen.

Men jeg vet ikke hvilket av alternativene som er best? Håper det er noen som har peiling på hva jeg snakker om, så vi kan få litt hjelp før vi reiser om 4 dager :)

1. Jeg velger å betale utgiften ombord i valutaen som gjelder for kredrittkortet mitt. Jeg velger å bruke RCCL international valutakonverteringsprogram. Denne valutakonverteringen baseres på valutakursene som rapporteres av Bloomberg pluss ett gebyr på 3 %.

2. Jeg velger å la kredittkortutsteder konvertere utgiftene ombord som belastes på kortet mitt, i stedet for å delta i RCCL international valutakonverteringsprgram.

Hvis jeg velger at utgiftene mine blir konverter av kredittkortutsteder, eller hvis kredrittkortet mitt ikke belastes i en av belastningsvalutaene som er nevnt, blir utgiftene trukket i valutaen ombord (USD) og utstederen av kredrittkortet mitt kan kreve et tjenestebegyr for valutakonverteringen.
 
alt man må ta hensyn til..! no clue, ville hørt med banken... kan den ene måten være rimeligere, tenker jeg?
 
Når jeg var på båten så var USD såpass lavt at jeg valgte å registrere kortet på USD. Sjekk valuta på USD nå og sjekk om det er gebyrer på Visa kortet ditt ved kjøp i utlandet. Det kan være dyrt å bruke visse kort i utlandet, snakker jobb nå :p
 
rocky!! Hva vil DU anbefale da, når du ser på de to alternativene? Jeg aaaner jo ikke hvor mye vi kommer til å bruke og må legge på 3 % på det ene alternativet og blablabla!!
Hva hadde DU gjort noe sånn som dollaren er? *kremt, har ikke sjekket selv hva dollaren er.. kremt*
 
USD ligger faktisk relativt lavt på 5,4 :) Jeg ville nok latt skipet trekke USD på kortet :)
NOK er dyrere OG de tar 3% som kan utgjøre ganske mye om du plutselig finner ut at du vil bruke mye.

Det står at kortutgiver kan kreve tjenestegebyr for at du bruker kort i utlandet, men det kommer an på banken din. Kanskje høre med dem bare så du har oversikt over hvor mye de evnt tar.
 
Har skandiakortet som vi bruker og så har vi DNB som reversekort.

SKal sjekke om skandiabanken tar noe i gebyr i utlandet. Jeg trodde ikke de gjorde det, men skal sjekke for sikkerhets skyld :)

Hvis de ikke gjør det så er jo alt ok for at vi skal ta det dollargreiene da. Ikke sant?
 
Hehe!! Det var det JEG gjorde iallefall :) Kursen er på det samme nå som da og jeg hadde ingen gebyrer på mitt kort, så jeg levde jo billig på båten mtp drinker og småvarer :)
 
Håper det er riktig for deres del da! :D Ellers får vel jeg bøøøøøøgeregninga deres :p Hihiiiiiii!!
Men natta da bøgissnupp *lovelove*
 
Jeg lurte på om jeg skulle rense opp i fransken og spansken, men DAAAA er jeg sikker på at det hadde skjedd noe kødd med reisa altså!!

Så det turde jeg ikke!! haha!!!
 
dollaren ligger jo lavt nå så ville tro dere vil komme best ut av det om dere velger det;);) så med andre ord det de over svarte;);)
 
Back
Topp