Hjelp til valg av hundebur størrelse..

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Åååå.. det er så vanskelig.. i alle fall når jeg ikke ser hvordan den blir som stor enda.. hehe.. den er jo bare 7 uker nå..

Men i alle fall så står det om rasen (Bichon Havanaise) at den skal være noe lengre enn den er høy.. og høyden og vekten er notert på hjemmesiden der: Mankehøyde: 23-27 cm, ± 2 cm. Vekt: 4-6 kg 

Så.. hvilken burstørrelse ville dere ha valgt da?

En oppdretter jeg snakket med sa: Ta 2`er buret.. men ingen forhandlere jeg har vært innom bruker denne betegnelsen.. så da er jeg jo like langt..

Størrelsen jeg står mellom er 61 cm langt bur.. eller 73/74 langt bur

Det skal være inne.. ikke noe bur jeg skal ha i bilen

Hvilken ville dere ha valgt?

Jeg har italiensk mynde, og den er litt større enn den du skal ha. Buret hennes er ca 43cm bredt, 50cm høyt og 60cm langt.
Dette er ca mål, måtte måle med symålebåndet mitt ;)

Inni buret ligger hun på en hodepute og en enkeltdyne som blir til en hule når hun graver seg ned ;)

2`er buret er 63x44x52cm, 3`er er 77,5x48,5x57cm(stål), jeg bruker et som er litt imellom de to str til min jack russel og syns personlig at 2`er blir litt lite til en sånn type hund som du skal ha. Vil du ha plastbur heller burde du gå for enten atlas 30 eller 40. Er man i tvil burde man gå for største variant.  Lykke til med valpen

Aleksing skrev:
2`er buret er 63x44x52cm, 3`er er 77,5x48,5x57cm(stål), jeg bruker et som er litt imellom de to str til min jack russel og syns personlig at 2`er blir litt lite til en sånn type hund som du skal ha. Vil du ha plastbur heller burde du gå for enten atlas 30 eller 40. Er man i tvil burde man gå for største variant.  Lykke til med valpen

Da er det sikkert 2'er buret jeg har da :P
Største hunden har 6'er bur. Grøssameg.. Det tar stor plass det! Hehe

Dramadama skrev:

Aleksing skrev:

Hehe, huffameg ja, de 6`er bura tar utrolig med plass

Takk for svar;)

Fikk endelig tak i oppdretter.. og hun sa at 61 holdt.. de liker veldig godt og krype inn i noe trangt;)

Aleksing skrev:

Dramadama skrev:

Aleksing skrev:

Hehe, huffameg ja, de 6`er bura tar utrolig med plass

åsen hund har du som bruker 6 er buret? tror det er det jeg har vist det ikke er noe som heter 7er bur også da anner ikke veit bare jeg har 2 av de største bura og ja de tar sinnsykt plass altså..

GledeSprederen skrev:

åsen hund har du som bruker 6 er buret? tror det er det jeg har vist det ikke er noe som heter 7er bur også da anner ikke veit bare jeg har 2 av de største bura og ja de tar sinnsykt plass altså..

Jeg har en grosser schweizer sennenhund.  Pluss dobbermann. Dobbern går løs da, grossern sitter i bur for hu spiser opp skoa mine :(
Aner ikke om det er noe som heter 7'er bur. Jeg gikk bare på felleskjøpet og sa at jeg skulle ha det største buret de hadde. Og da fikk jeg 6'ern ;)

Back
Topp