hjelp til valg av design

Lillegumpen

Betatt av forumet
hei! vet ikke om det er lov å legge link til bloggen sin på denne måten, men vi driver og bytter design, og så lurer vi innmari på om noen andre enn oss selv syns designen er fin.

Siden er http://flittiglisene.blogspot.com/ og vi har lagt ut en poll øverst. Så hvis du hadde giddet å ta en titt hadde jeg blitt veldig glad!

edit: haha..var min skjerm det var noe galt med[;)]

synes det var veldig fint jeg=)

Vel, jeg vet ikke hvordan det så ut før. Men som designer av både grafisk og web, så ville jeg sagt at det ser litt rotete ut. Og grunnen til det er at spaltene på siden (bakgrunnen med glansbildene  har mange vinkler, mange farger... Ansikter. Og det er noe vi gjerne fester oppmerksomheten til først. Øyner virker utrolig tiltrekkende (hvorfor tror du aviser og blader som oftest har et ansikt på fremsiden?) og drar oppmerksomheten vår det.

I dette tilfelle - et nettsted - blir fokuset ikke helt gunstig. For meningen med et nettsted er å videreformidle informasjon. Og når det første du legger merke til er glansbilder som i grunnen ikke sier noe konkret om av slags nettsted dere er, kan det bli forvirrende.

Midtspalten er rolig, dempet og flott, og står i en veldig kontrast i forhold til bakgrunnen. Siden meningen min er å komme med konstruktiv kritikk, ville det kanskje være en idè å beholde bakgrunnen, men fjerne selve glansbildene. For stripene i seg selv er flotte. Og så kan du heller ha litt friske og passe store bilder i bloggene. Da vil også folk bli mer interessert i innholdet og nyskjerrigheten pirres.

Tusen takk for svar!!!! Nå ble jeg veldig glad, skal gjengi info til lillesøster som er "programmereren" Tusen tusen takk[:D][:D][:D]

Nå er designen endret, det er utrolig topp å kunne spørre bv gjengen om slikt. Føler det ble veldig mye bedre design.

Back
Topp