Hjelp til tøy som er blitt farga!!! *Oppdatert*

*Kjærlighet2*

Glad i forumet
Har begynt å vaske babytøy, vaska først en maskin med fargatøy og så en maskin med bare hvitt. Åpna maskinen og alt var rosa[:@][:@][:@][:@][:@][:@] hadde glemt å klippe av en rød name it lapp og jeg som venter gutt! Hadde lyst å hyle høyt. Noen som har noen gode tips for å få tøyet hvitt igjen??? Prøver med vanish hvitt nå...

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Da har jeg prøvd både vanish hvitt og noe annet hvit vask som skulle gjøre gulnet og gråaktig tøy hvitt uten hell... Så da ble det å farge alt mørk blått. Ble faktisk bedre enn forventet! ...og bedre enn det var siden vi ikke venter jente
Men kjenner fortsatt at det er litt surt, alle de pene hvite klærne, inkl et helt nytt hentesett mamma hadde kjøpt men men kan ikke gjøre noe mer med det nå... gjett om jeg skal være obs neste gang hvite klær ska vaskes!!!

Du får det nok ikke hvitt igjen, med mindre alt kan blekes?

Du kan jo kjøpe tekstilfarge på Jernia e.l. og farge alt i andre farger? Det gjorde jeg med masse tøy før V ble født :)

en tøylapp som hang fastsydd på plagget? da hadde de fått hele maskinen i retur[:@][:@][:@][:@]

Det får du nok ikke hvitt igjen om du ikke bleker det, og da blir det som regel ujevnt hvitt...
Ville nok klaget til Name it...sett hva jeg hadde fått i erstatning der...

ORIGINAL: lykkeligmamman

en tøylapp som hang fastsydd på plagget? da hadde de fått hele maskinen i retur[:@][:@][:@][:@]

En prislapp jeg hadde glemt å klippe av[:(][:(][:(]

ORIGINAL: *Kjærlighet2*

En prislapp jeg hadde glemt å klippe av[:(][:(][:(]

åå så kjedelig!
men klorin?

Prøv klorin. Hvis det ikke virker farg alt sammen blått, eller lyseblått. [:)] 

hvis det er noen trøst, ødelag eg en maskin klær i dag.. putta et sjal med forskjellige rosafarger, inn med rosa 40grader vasken..
så 5 fine smekker, skogstad joggebukse(som ble vaska for aller første gang[:@][:@][:@])  en helt ny body og noen andre rosa klær nå ser ut som en bhg har gått amok med tusj på de[:(]

heiv tingene i bløt med MASSE vaskemiddel flere timer, så på 90 grader, men var så vidt forskjell[:(][:(][:(][:(]

hvis det er noen trøst, ødelag eg en maskin klær i dag.. putta et sjal med forskjellige rosafarger, inn med rosa 40grader vasken..
så 5 fine smekker, skogstad joggebukse(som ble vaska for aller første gang[:@][:@][:@])  en helt ny body og noen andre rosa klær nå ser ut som en bhg har gått amok med tusj på de[:(]

heiv tingene i bløt med MASSE vaskemiddel flere timer, så på 90 grader, men var så vidt forskjell[:(][:(][:(][:(]

nei å nei[:(][:(][:(][:(][:(]

vel da har du jo to alternativer om du ikke vil kaste de da[8D] og det er enten å farge de, eller ble de med klorin...
har selv bleket flere ting med klorin og har fått det veldig fint til[:)]

ORIGINAL: Flyvende møllkuler

vel da har du jo to alternativer om du ikke vil kaste de da[8D] og det er enten å farge de, eller ble de med klorin...

Gikk ikke med vanish hvitt, skal prøve biotex hvitt i morgen. Hvis ikke blir d farging eller klorin. Lukter ikke klorin lenge?[8|]

Jeg har gjort AKKURAT det samme som deg en gang da minstemann var nyfødt. En glemt prislapp på en body fra name-it ødela alt det hvite tøyet jeg hadde til barna. Prøvde ALT! Klor, Vanish, biotex... Kjøpte til og med sånn spesialmiddel som skulle fjerne misfarging fra tøy, men ingenting hjalp[:@][:o] Så jeg kastet alt sammen...

Alternativet er jo å farge alt sammen, da[:)] Blått, for eksempel[:)] 

[:D]

Pappa skulle vaske tøy en gang[8D] og da hadde det kommet med en rød sokk sammen med noe lyst pentøy som jeg og søsteren min hadde. Alt ble lyserosa, men mamma kloret det med en gang og da ble det like fint igjen. Men hun gjorde det med en gang da, da det var vått, hun prøvde ikke å vaske det mange ganger med andre ting for det kan jeg garantere deg at ikke funker.

ORIGINAL: *Kjærlighet2*

Gikk ikke med vanish hvitt, skal prøve biotex hvitt i morgen. Hvis ikke blir d farging eller klorin. Lukter ikke klorin lenge?[8|]

hehe nei klorinlukta vaskes jo utav[:D]

Jeg har fjerna farge ved å bruke biotexspray. Spray på, la det trekke inn før du vasker. Skjedde det samme som du. Fikk rosa guttetøy. Men det gikk bort [:)]

dette var forresten farga tøy. Feks hvit og blå genser som ble rosa og blå... Men etter språkene ble den hvit og blå igjen

Hvis det er bomullstøy, vil fargen gradvis vaskes ut igjen, ved flere tangere vask..
Kjedelig å myte vaske hundre ganger, men det funker.
Ellers er kloring greit på hvitt tøy.

*Oppdatert*

Back
Topp