Hjelp til strikkeoppskrift (sparkebukse fra nøstebarn)

Liz:-)

Betatt av forumet
Jeg strikker sparkebokse med fot fra nøstebarnboken(str 0-3mnd). Jeg har strikket fronten, og bakdelen (med seler), og satt dette sammen på rundpinne. Jeg har økt på så det ble høyere bak. Deretter strikker jeg nedover mot skrittet.

I oppskriften står det: "strikk vidare rundt til buksa måler 15 cm målt frå berestykket. Strikk inn kile slik..."

Hvor måler jeg 15 cm fra? De jeg har spurt, mener at det er fra toppen foran, men det virker så kort? Jeg har 15 cm fra toppen nå, men bare ca 7 cm fra under armene og ned. I mitt hode virker det mer logisk at det er 15 cm fra under armene?

Håper noen kan hjelpe meg :-) Kanskje jeg bare har glemt hvor små babyer er...

Målt fra bærestykket må vel da være fra der du starta buksa lissom....hvis j skjønner riktig....så er d fra foran på livet, altså omtrent på samme sted som du begynte å øke bak (bare at du måler fra foran...) som på en vanlig bukse....mulig dette ble litt rotete m håper du skjønner....:)

Prøver å vise på er bilde hva j mente...:) j tror du skal måle sånn der j har tegna pila nedover..ImageUploadedByBV Forum1416491523.660182.jpg

Jeg er enig med svaret til hun over her ang hvor du skal måle fra :)

Nydelig bukse!

Håper du vil dele bilde av det ferdige resultatet og :)

Back
Topp