Hjelp til permisjonssøknaden

Tone-mor

Betatt av forumet
Jeg trodde jeg var temmelig oppegående, men dette skjemastyret fra NAV sliter jeg meg ut på :-( Finnes det ikke en lett oversikt som sier noe om alt som skal sendes inn til NAV når en søker om svangerskapspermisjon? En avkrysningsliste feks??

Hvis det ikke finnes hadde jeg satt svært pris på at noen av dere som har gjort det kunne sagt noe om hva som skal med. Jeg har vært i full jobb det siste året og det er arbeidsgiver som skal betale ut lønnen min og så få refundert fra NAV.

Hei,

Du skal sende ved en terminbekreftelse datert etter uke 26, jordmor eller lege skriver ut denne.
Arbeidsgiver sender inn inntektsopplysningene dine,de trenger ikke du tenke på når du får lønn fra dem og de søker refusjon.

Ja så langt har jeg kommet også, har fått papir fra jordmor og bedt arbeidsgiver fylle ut. Men så er det noe med en forside og så forstår jeg ikke helt hva andre skjema som skal fylles ut, syns det er så mange å velge mellom. Er det kun et skjema utenom som skal fylles ut da?

Hvis du sender elektronisk så trenger du ikke forside. Hvis du sender per post så hjelper NAV på nett deg med å fortelle hva du skal skrive ut. Utenom terminbekreftelsen så er det bare søknaden du skal sende.

Ja så langt har jeg kommet også, har fått papir fra jordmor og bedt arbeidsgiver fylle ut. Men så er det noe med en forside og så forstår jeg ikke helt hva andre skjema som skal fylles ut, syns det er så mange å velge mellom. Er det kun et skjema utenom som skal fylles ut da?

Dette er skjemaet du skal fylle ut https://www.nav.no/no/Person/Skjema.../vedlegg?key=267385&veiledertype=privatperson
Når du går videre blir forsiden automatisk generert og må bare printes. Som andre sier trenger du den ikke om du leverer elektronisk, og om du skal levere på papir og ikke får til det med forside, be de ansatte på kontoret ditt finne den for deg, de kan ordne den i et av fagsystemene sine :-)

Back
Topp