Hjelp til navn

• Trådstarter Trådstarter S
  • Opprettet Opprettet

S

Andre møte med forumet
Hei,
Ja, her kommer enda en navnetråd... Men jeg trenger sårt hjelp :rolleyes:
Med mine første barn så gikk det flere dager før de fikk navn, og jeg ønsker å unngå dette denne gang. Det høres så herlig ut når noen har navn klare før fødsel, slik de kan ta det i bruk med en gang <3 Nå er det tredje som kommer, og siden vi ikke ønsker å vite kjønn denne gang, er det greit med alternativer for begge kjønn.

Jeg liker navn som også kan uttales på engelsk (men ikke et must). For eksempel Maia/Maja/Maya, Emma, Leah, Amelia, Julia, Markus, Jesper, Liam, Lukas, osv.. "Problemet" me disse navnene er at de er så populære for øyeblikket, og jeg ønsker også å ha et navn som er litt mer "uvanlig" akkurat nå og gjerne ikke ruger på topplistene. Navn som jeg selv synes kan være gode alternativer, men som likevel ikke fungerer nå av ulike grunner, er Luna og Sanne.

Har dere noen alternativer jeg kan falle for?

Lucie, Milla, Mia, Mina, Lisa, Dina, Melissa, Erik, Mathias, Matteus, Theodor, Ivan, Levi.

• Liker
Reactions: S
Lisa Marie
Elisabeth
Elsa
Hanna
Anna
Ellie
Annie
Jenny
Lucy

Magnus
Aksel
Josef
Adam
Viktor
Kaleb
Jack
Jamie
Luca

• Liker
Et par som falt meg inn:
Emilia
Elisa
Lily

Matheo
Luca
Gabriel
Tobias

Vet ikke helt hvor de ligger på listene nå, men tror ikke de er i toppen :)

• Liker
Uma
Lina
Iris
Sara
Synne
Telma
Nina
Lisa
Olivia
Christine
Stina
Inez
Elisa
Ina

En god miks over her :joyful:

• Liker
Lucie, Milla, Mia, Mina, Lisa, Dina, Melissa, Erik, Mathias, Matteus, Theodor, Ivan, Levi.
Mange fine navn! Har tantebarn som heter Mia, Theodor og Erik Også mange nære relasjoner til andre navn her. Men Mina, det var et nydelig navn uten relasjoner

Uma
Lina
Iris
Sara
Synne
Telma
Nina
Lisa
Olivia
Christine
Stina
Inez
Elisa
Ina

En god miks over her :joyful:
Mange fine navn:-)
Liker veldig godt Olivia, har prøvd dette tidligere også, men sambo lar ikke navnet gå gjennom

Hannah

Aleksander
Sebastian
Fredrik

Jeg kom på noen til som funker på norsk og i utlandet (- at det ble så mange bibelske navn er tilfeldig!):

Peter
Thomas
Tom
August
Jonathan/Jon/John
Finn
Filip/Phillip

Aurora
May
Maria
Annika/Anneke/Jannicke
Ellinor
Thea
Margrethe/Margaret/Margit

Emmi/Emmy
Lottie
Daniel
Amanda
Anneli
Elisabeth
På navnetoppen England/Wales '20 som jeg tenker kan passe:
Amelia, Ava, Lilly/Lily, Isabella, Freya, Charlotte, Thomas, Theo, Georg(uten e på slutten)

Back
Topp