Hjelp til legging av midtsøster!

*lykkeligst*

Forumet er livet
Jeg blir sprø og sinna av legginga av midtsøster... Hun har aldri vært superlett å legge, men nå går dagduppen greit. Hun legges i vogn og sovner innen 5 min. Men kvelden... Argh!
Hun er blid og fornøyd helt til jeg legger henne i senga. Da klikker hun. Hun griner og klager og hyler og maser. Har prøvd alt føler jeg, men ingenting fungerer. På en normal kved tar legginga ca. 2 timer. Man kan trygt si at jeg er lei, og med 2 andre unger har jeg faktisk ikke tid til å bruke 2 timer på legging heller...
Alle tips mottas med takk.

(Hun sover 1-3 timer på dagen og legges mellom klokka 18 og 19, har prøvd ulik dagdupplengde og leggetid på kveld uten hell).

Prøvd å legge deg sammen med hun?
Kanskje hun roer seg fortere og kan løftes over i egen seng når hun sover tungt?

Fru H skrev:
Kanskje hun roer seg fortere og kan løftes over i egen seng når hun sover tungt?

Hun vil ikke roe seg når noen ligger ved siden av henne (desverre, for det hadde vært greit når hun våkner på natta også ). Hun blir for opptatt av å pelle i øyne og dra i hår da... Men det er en god stund siden vi prøvde sist. Kanskje verdt ett nytt forsøk...

Jeg leste MIDTØSTER(midt-øster), og lurte på hva det liksom skulle betyr :P

Sorry, har ingen tips og råd, virker som du har prøvd det jeg vil foreslå.

Maanda skrev:
Jeg leste MIDTØSTER(midt-øster), og lurte på hva det liksom skulle betyr :P

Sorry, har ingen tips og råd, virker som du har prøvd det jeg vil foreslå.

Nei, hva er en midt-øster?

gråter hun masse da? Min jente på 16 mnd har vært grei og legge lenge, men plutselig brukte hun ett par timer på og sovne. Vi prøvde og legge henne tidligere og få dagduppen før på dagen, men det fungerte ikke. Så forskjøv vi leggingen til halv 8 og hun fikk velge en bamse og ta med seg i senga og da ble hun ihvertfall roligere. Nå ett par uker senere sovner hun med engang igjen. 

tilii skrev:
gråter hun masse da? Min jente på 16 mnd har vært grei og legge lenge, men plutselig brukte hun ett par timer på og sovne. Vi prøvde og legge henne tidligere og få dagduppen før på dagen, men det fungerte ikke. Så forskjøv vi leggingen til halv 8 og hun fikk velge en bamse og ta med seg i senga og da ble hun ihvertfall roligere. Nå ett par uker senere sovner hun med engang igjen. 

Nei, hun gråter ikke mye, men tuller, tøyser og setter seg opp. Kommer ut i gangen og styrer på.
Hun har smokk og kosekluten sin, det MÅ hun ha for å få sove.
Men jeg har nå konkludert med at hun bare prøver seg på oss foreldre. Hun lå over til tanta si (min søster) i natt, og hun sovna på 10 min uten de store problemene...
Men hvordan å få henne til å være like lette når vi legger henne, det vet jeg ikke hvordan vi skal løse

Har dere forsøkt å lese for henne så hun roer seg før hun sovner , det gjør vi og datteren sovner noen ganger mens vi leser .

Vi bare lot hun tulle i senga så lenge hun ikke gråt. Når hun gråt gikk vi inn og la henne ned igjen, sa natta og gav klem. Og etter ett par uker nå så sovner hun fort igjen :-) 

tilii skrev:
Vi bare lot hun tulle i senga så lenge hun ikke gråt. Når hun gråt gikk vi inn og la henne ned igjen, sa natta og gav klem. Og etter ett par uker nå så sovner hun fort igjen :-) 

Det høres lurt ut, men hun kommer ut av senga og ut i gangen selv om hun ikke griner  Litt vanskeligere å ignorere det når hun står i gangen og ler klokka 8 om kvelden
Men i går la mamma henne, og da også sovna hun på 10 min. Pappan og jeg må nok bare ta kampen om å legge henne tilbake/ned i senga til hun sovner, så får vi håpe at det går raskere etterhvert..
Jeg er fornøyd bare vi klarer å komme ned i en time jeg egentlig

*lykkeligst* skrev:

Fru H skrev:

Hun vil ikke roe seg når noen ligger ved siden av henne (desverre, for det hadde vært greit når hun våkner på natta også ). Hun blir for opptatt av å pelle i øyne og dra i hår da... Men det er en god stund siden vi prøvde sist. Kanskje verdt ett nytt forsøk...

Vi sliter fælt med legging, nytter ikke legge  han alene..
Så her må mannen legge seg sammen med han.
(sikkert ikke riktig, men eneste som nytter her) 
Om ikke holder han det gående i timesvis...

Men det må være mannen som legger han, nytter ikke hvis jeg gjør det.
Da blir det sånn pelling, draing og tull som du sier ;) 

Lykke til!! :) 

*lykkeligst* skrev:

Fru H skrev:

Vi sliter fælt med legging, nytter ikke legge  han alene..
Så her må mannen legge seg sammen med han.
(sikkert ikke riktig, men eneste som nytter her) 
Om ikke holder han det gående i timesvis...

Men det må være mannen som legger han, nytter ikke hvis jeg gjør det.
Da blir det sånn pelling, draing og tull som du sier ;) 

Lykke til!! :) 

Back
Topp