Hjelp til hundenavn

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har dere noen tips til gode, korte hundenavn? Til tispe! :) Gjerne naturinspirerte/vitenskap/etc... Jeg sliter :p

Navn jeg synes er vakre: Linnea (etter Carl von Linnaeus - blir datternavn en gang i framtiden), Geo, storm, ekko, luna, aurora, lyng osv :)

Gjerne noe på E, da det er et E-kull. Har Eni eller Eri litt i tankene :)

Erle, Ea, Edle og Ela liker jeg, men vet ikke om de kan være inspirert av det du vil :P

Syns Kira er kjempefint til hund, starter ikke på E da men...

Aya, Esra, Emmie, Ella, Eik og Ebbe:rolleyes:

Kjenner ei rottweiler (tispe) som heter Ronja :) Kort og fint navn syntes jeg :smug:

Så nå at det helst skulle være på E :D
Hva med Embla foreksempel? :happy:

Embla, Ebba, Eya, Enya, Elly, Edda, Eva, Eevee (pokémoninspirert, ja), Evita, Esmee, Ella, Emma, Ester, Eivor, Edna, Elida, Elina, Elene, Elise, Elora, Elvira, Erika, Evelina,

Liker Luna :) Ellers er det vanskelig å komme på noe på E som kan være vitenskapelig.... Kanskje E=mc2? :hilarious: Eller Einstein??

Tusen takk for alle tips! Jeg liker Eike, Erle og Embla veldig godt, men dessverre likte ikke mannen det. Vi bor ikke i Norge så må tenke litt på uttalelse. Ærle blir jo en lyd, for eksempel, som de overhodet ikke har her. Her blir det mer nesten som "EARL" (engelsk uttale) og da har hunden plutselig to navn :p

Forøvrig het den forrige hunden til mannen min Einstein, og min nåværende hund som ikke bor hos oss heter Luna :Heartred

Enja (enya) med forkortelse "Eni" er førsteplass akkurat nå!

Back
Topp