Hjelp til hekleoppskrift/diagram

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Er det noen av dere som kan hjelpe meg med dette diagrammet?? [8|][8|]

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=123&d_id=24&lang=no

Når jeg hekler M1 hekler jeg da 1 runde av hver linje? Og hva betyr de loddrette strekene i enden av hver runde, er det også lm?

Hva er M1A og M1B? Er a de 2 siste i hver rekke, èn runde av hver av disse og M1B resten, og èn runde med hvar av disse??

Ps. Jeg er nybegynner, så dette var nok litt i vanskeligset laget for meg, men de var så skjønne, så ble så fristet til å prøve.. [:)][:D]

*dytt*

Hmm, klarer ikke å forklare det diagrammet der annet enn at det må gjøres som i forklaringen på diagrammet[8D] 

Jepp, det ser jeg jo [:)] Men problemet mitt er at jeg forstår ikke hva som er M1A og M1B.... Er M1A en runde med de 2 siste maskene på hver rekke, og er M1B en runde med 4 siste maskene?
Jeg fortsår maskeforklaringene, men ble usikker når lm-forklaringen står loddrett i enden av hver runde.... ?

DU er veldig søt som orker å hjelpe en tulling som meg... For jeg klarer viss ike å gjøre meg forstått ...

Jeg kan prøve en siste gang...

HELE diagrammet heter M1 - dette er greit, jeg har heklet hele M1
MEN så står det: 10.OMG: Hekle *1 fm i hver av de fire første fm, og 2 fm i femte fm*, gjenta fra *-* omg rundt = 30-30-36 fm.
Fortsett med 1 fm i hver fm til arb måler 6-6-7 cm. Videre hekles det rundt etter M.1. Hekle M.1A, gjenta M.1B og avslutt med en kjm på beg av omg. Fortsett slik til arb måler ca 11-13-14 cm.

Her sitter jeg som et spørsmålstegn.....

ORIGINAL: veni_vidi_vici

da har jeg tatt bort linjene som viser hva som er hva, for de skal du jo ikke hekle, de er der kun for å vise hva som er M1A og M1B. Så maskene som skal hekles er de som er på bildet.

Altså hvilke masker er A og B.....

TUsen takk, det var sånn jeg leste det også, men ble så usikker for jeg er jo som sgat nybegynner... ikke betryggende, at t.o.m du som er vant med å hekle syntes det var tungvint.. Akk, ja... blir kanskje bare èn tøffel her [:)][:)] TUsen takk for hjelpen!!![:D]

Back
Topp