Hjelp til guttenavn :)

Rog90

Glad i forumet
Nå nærmer det seg virkelig fødsel, bare 6 uker igjen til termin og vi har kommet frem til to navneforslag :) Synes det er veldig vanskelig å bestemme seg, både jeg og mannen min. Kanskje noen kan hjelpe med noen synspunkter? Vi har begge dobbeltnavn, og har lyst at sønnen vår også skal ha det. Mitt første navn er Siv og min manns andre navn er Andre. Vurderer å kalle han opp etter oss, og første navneforslag er Sivert Andre. Men jeg har også veldig lyst å kalle han opp etter min avdøde bestefar som har betydd mye for meg, han het Kåre. Broren til min mann har også flere navn, et av de Andreas. Andre navneforslag er derfor Kåre Andreas. Det står altså mellom Sivert Andre og Kåre Andreas. Hva synes dere er finest, skriv også gjerne hvorfor :)

Nå nærmer det seg virkelig fødsel, bare 6 uker igjen til termin og vi har kommet frem til to navneforslag :) Synes det er veldig vanskelig å bestemme seg, både jeg og mannen min. Kanskje noen kan hjelpe med noen synspunkter? Vi har begge dobbeltnavn, og har lyst at sønnen vår også skal ha det. Mitt første navn er Siv og min manns andre navn er Andre. Vurderer å kalle han opp etter oss, og første navneforslag er Sivert Andre. Men jeg har også veldig lyst å kalle han opp etter min avdøde bestefar som har betydd mye for meg, han het Kåre. Broren til min mann har også flere navn, et av de Andreas. Andre navneforslag er derfor Kåre Andreas. Det står altså mellom Sivert Andre og Kåre Andreas. Hva synes dere er finest, skriv også gjerne hvorfor :)
Jeg synes Kåre Andreas eller Sivert Andre var de fineste. Og Sivert Andre var nok det aller fineste etter min mening da så klart ;P

Oj, denne var vanskelig. Men syntes det var så koselig at dere vil kalle han opp etter bestefaren din. Babyen har jo allerede en del av dere hver, så da blir det kanskje litt smør på flesk å kalle han opp etter dere og? Misforstå meg rett altså! For jeg syntes Sivert Andre var råfint. Men Kåre Andreas ble liksom hakket mer betydningsfult da. Jeg er så dårlig på å ordlegge meg.. Jeg håper du forstår hva jeg mener! :D

Likte best Sivert Andre :) ganske enkelt for at jeg ikke liker navnet Kåre...

Kåre Andreas var kjempefint!!! Så koselig at du vil oppkalle, blir kanskje ekstra spesielt da :)

Oj, denne var vanskelig. Men syntes det var så koselig at dere vil kalle han opp etter bestefaren din. Babyen har jo allerede en del av dere hver, så da blir det kanskje litt smør på flesk å kalle han opp etter dere og? Misforstå meg rett altså! For jeg syntes Sivert Andre var råfint. Men Kåre Andreas ble liksom hakket mer betydningsfult da. Jeg er så dårlig på å ordlegge meg.. Jeg håper du forstår hva jeg mener! :D
Jeg forstår hva du mener, og tenker litt i samme banene selv :) Har veldig lyst at han skal vite litt om oldefaren sin, selv om han ikke lever lengre. Han var helt fantastisk, og min bestevenn når jeg var liten. Mulig det kommer til å bli avgjørende hvordan han ser ut, om han har noen likhetstrekk til min bestefar blir det nok Kåre Andreas :) Var på 4D ultralyd i går, og min mor sa at han hadde hans nese, men er jo ikke godt å si ut fra bildet :D

5ed1bf28062c1552e1966e1c39950706

Da likte jeg best Sivert Andre og Kåre Andre (ikke Andreas pga det ble liksom så tungt).

Kalle opp etter etter en som har betydd mye for deg synes jeg var utrolig flott gest, men jeg synes det var en utrolig romantisk tanke å kalle opp kjærlighetsbarnet etter sin Mor og Far også ❤️

Her har jeg kaldt opp etter min Farmor,min bror som døde i krybbedød, og eldre søsken. Denne gang blir Lille i magen om jeg får det som jeg ønsker ;) Oppkaldt etter Svigermor ( hun har to navn) Men vi bruker kun et av dem forde det passer perfekt med mitt første navnevalg, og er så fint sammen med navnene på mine andre skatter :D
Gjenstår og se hva vi får, og om jeg/vi synes navnet kler babyen når vi ser Skatten ❤️:p

Synes Sivert Andre klinger best :-) men Kåre Andreas var spesielt og fint på sin måte også.. Men jeg stemmer Sivert Andre :)

Takk for mange gode innspill :) Er fremdeles usikker, så tar gjerne i mot flere :D Mulig en bare må vente å se til han er født også, vet det er mange som sier det :)

Back
Topp