Hjelp til farger på soverom

Una84

Glad i forumet
Vi skal flytte inn i nytt hus nå, og skal male begge soverommene. Vårt soverom vil jeg ha i en slags varm beige/brun farge, og lille snupps soverom drømmer jeg om en slags lys farge, i rettning av hvit, men varm [:)] Kanskje med en rosa tone i...? Noen som har bilder og/eller fargekoder/-navn på farger som dere kan foreslå? Må være VARME farger, jeg fryser så lett [:D] Prøvd før med fargeprøver, og så kjempe fint ut når vi malte litt av veggen, men når det var ferdig var det kjempe stygt [&:] Helt feil.. Kjempe takknemlig for all hjelp! [;)]

Har lagt inn et inlegg på interiør-formuet også [;)]

vi har en kjempe fin en på rommet til theo, den er helt helt lys grønnaktig, kjempe fin til rosa el blå som vi har da :) rosa kan lissom bli litt sukkersøtt, og om noen år vil de ikke ha rosa mere. Vi har fått masse komentarer på den fargen, alle syns den er kjempe fin :)

HUkser ikke helt hva fargen het, men det kan jeg finne ut av hvis du likte den :) se bildet....men se bort i fra rotet..hihi

Følger med på denne, sitter akuratt med et fargekart til soverommene...Tenker ha den samme fargen på alle soverommene og heller "sprite opp" med interiør og gardiner..Har sett på fargene "lys antikk" og "sand" så langt...veldig usikker..

den vi har heter empire-fra jotun sense :) vi har sprita opp med litt blått på interiør :)

ORIGINAL: febissbebiss

vi har en kjempe fin en på rommet til theo, den er helt helt lys grønnaktig, kjempe fin til rosa el blå som vi har da :) rosa kan lissom bli litt sukkersøtt, og om noen år vil de ikke ha rosa mere. Vi har fått masse komentarer på den fargen, alle syns den er kjempe fin :)

HUkser ikke helt hva fargen het, men det kan jeg finne ut av hvis du likte den :) se bildet....men se bort i fra rotet..hihi

Den var kjempe fin! [:)] Men rommet til snuppa er ganske lite, så det må nesten være veldig lyst (les hvit men i varmere tone [;)] ), og rommet vårt må være brun/beige ettersom det er noen ting det skal passe til [8D] hehe, ikke lett det her... [:D]

claro av jotun sense er kjempe fin...vi har den i stua kom jeg plutselig på :)

Bilde...? [:D]

ORIGINAL: GripDagen

Vi har marakech fra jotun på soverommet sammen med brunt og sort interiør og det er veldig fint. [;)]

Bilde...? [:D]

jeg er just ferdig med å pusse opp mitt soverom å det er i en litt varm brunfarge:) har brunskjær i de fleste rommene... kan ta bilder etter på  må bare skifte på senga, å rydde kjapt over gulvet så kan jeg ta bilde å vise:) det er nydelig:P syntes jeg da... hihi...  barnerommet blir pusset opp til høsten, der skal vet være lys gul på veggene, for det er lys gul å grønn i lift gardinene som mamma har sydd .(drev eget firma før, sydd gardiner å slikt) så har hjemmesydde gardiner å lifter i heile huset:)

kommer bilde om ikke så alt for lenge:p

bilder:P jeg har en vegg som er en annen tapet, som liksom skal være sånn vegg for å skille litt å få litt forandringer,.. har ikke fått opp noe på veggene å ikke har jeg funnet natt bord så det ser litt tomt ut:p hehe... men var fardene du ville se så:p

skal dobbelt sjekke på malings spannet når mamma kommer hjem, det står inne hos de men har kaffelatte, eller capetshino (har ingen anelse om hvordan det skrives men haha) tror jeg:P hehe har begge fargene i huset hær så er litt usikker på hvilket av romma som hadde vilken farge.. haha

ORIGINAL: GripDagen

Dette er fra når det akkurat var ferdig pussa opp så har ikke noe på veggene ennå etc, men du kan jo se fargen.

Kjempe fint rom! Takk for hjelpen [:)] Ser jo i innlegget over hva den heter også [:)]

ORIGINAL: beybin88

bilder:P jeg har en vegg som er en annen tapet, som liksom skal være sånn vegg for å skille litt å få litt forandringer,.. har ikke fått opp noe på veggene å ikke har jeg funnet natt bord så det ser litt tomt ut:p hehe... men var fardene du ville se så:p

skal dobbelt sjekke på malings spannet når mamma kommer hjem, det står inne hos de men har kaffelatte, eller capetshino (har ingen anelse om hvordan det skrives men haha) tror jeg:P hehe har begge fargene i huset hær så er litt usikker på hvilket av romma som hadde vilken farge.. haha

Ja, det så ut til å være en veldig fin farge [:)] Supert hvis du finner ut hva den heter [:)] Jeg har kaffe latte i stua her, men den er liksom mye lysere, og ikke så varm i fargen [:)]

Den så veldig fin ut, har du bilde av stua liggende lett tilgjengelig...? [8D][:D]

jeeeepp har det, men den er veldig lys da...men listene mine er hvite så du ser litt forskjell :) den passer veldig godt hvertfall...vi har den i alle rom, bortsett fra mini sitt da :)

Fransk grå fra Jotun er lys, men har nok rødt i seg (på tross av navnet) til at den definitivt er varm. Avhengig av belysningen kan den se lett rosa ut. Jeg malte stuen i den fargen, og er ihverfall veldig fornøyd.

Back
Topp