Hjelp til farger monsterbukse

Magda Green

Elsker forumet
Hei hei dyktige damer!

Skal strikke min første monsterbukse av restegarn. Har begynt med blått garn. Strikker med pinne 3 men med tykkere garn som er beregna på 3,5 - 4,5, men skitt au. [;)]

Så legger ved et bilde angående farger. Det er to nøster sennepsgult. Blåfargen er ganske mellommørk, det er to mosegrønne, og et litt lysere grønt, et svart nøster og en rest grått garn + et hvitt.

Hvor mange farger skal jeg ha på stripene nedover? Og passer dette sammen i en monsterbukse? Eller skal jeg velge bare en eller to farger ved siden av den blå?

[8D][8D]

jeg hadde tatt de blå og grønne nøstene.. laga litt forskjellige tjukkelser på stripene;) så hadde jeg brukt hvitt på tennene... gult liker ikke jeg så derfor hadde jeg ikke brukt den..:P

ORIGINAL: sweetmama

jeg hadde tatt de blå og grønne nøstene.. laga litt forskjellige tjukkelser på stripene;) så hadde jeg brukt hvitt på tennene... gult liker ikke jeg så derfor hadde jeg ikke brukt den..:P

Sier meg ganske enig.. Og så er enkle ofte det beste [:D]

Jeg tror jeg ville tatt grå + hvite striper, og hatt sort munn.

ORIGINAL: strikketrollet

hvis jeg skulle gjort det slik, hvilken farge skulle jeg hatt på munnen da? :) Og hvor mye nøste trenger man til munnen? Har ikke et fullt hvitt og ikke et fullt grått, men over halvparten. + to mørkegrønne og ett lysegrønt da (ikke så stoor forskjell på nyansene, men litt)

Takk for svar [:)]

ORIGINAL: nussnøff

Jeg tror jeg ville tatt grå + hvite striper, og hatt sort munn.

Takk for innspill. Håper jeg har nok hvitt og grått. Har kanskje 2/3 av et nøste av hver av de fargene [8D] Hva er din erfaring?

Takk for svar!![:)]

ORIGINAL: Magda Green

hvis jeg skulle gjort det slik, hvilken farge skulle jeg hatt på munnen da? :) Og hvor mye nøste trenger man til munnen? Har ikke et fullt hvitt og ikke et fullt grått, men over halvparten. + to mørkegrønne og ett lysegrønt da (ikke så stoor forskjell på nyansene, men litt)

Gutt mai 10

Tidligere Katin

Hva med grå munn og hvite tenner, og så har du grønnstripete bukse? Hvilken str skal du strikke forresten? 3 nøster hørtes litt lite ut om du skal ha 3 år [:)]

ORIGINAL: Magda Green

Gutt mai 10

Tidligere Katin

Hva med grå munn og hvite tenner, og så har du grønnstripete bukse? Hvilken str skal du strikke forresten? 3 nøster hørtes litt lite ut om du skal ha 3 år [:)]

Skal strikke ca 1,5 år. har blå som grunnfarge (har 2 nøster der, men har ca 3 grønne nøster + det andre :)

Back
Topp