Hjelp til bursdagskake!

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Jeg skal lage mikke mus sjokoladekake til sønnen min som blir to år i morgen, men vet ikke helt hva jeg skal pynte med for å få kaken til å se ut mikke. Hva av pynt kan jeg bruke for å få ørene svart, for å få fram øynene og fargen i ansiktet? TIPS, ja takk! :)))

følger med på denne!

del opp kremen, og bland inn wilton farger. det får du kjøpt på en del hobbybutikker bl.annet.

Kanskje du finner noen tips her:

http://www.google.no/search?hl=no&q=mikkemus+kake&gs_sm=e&gs_upl=781l4034l0l4201l13l9l0l0l0l2l1143l4473l0.1.1.0.2.0.1.2l7l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=642&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Enig med yummymummy. Lag en god batch med smørkrem, og farg med wilton farger :)

Smørkremdotter i forskjellige farger (svart og hvit), kanskje noe snop som ansiktsdetaljer.
Eneste problemet er at du gjerne må ha MASSE svart gelefarge fra wilton for å få farget smørkremen. Men sjokoladekrem kan vel brukes også, trenger jo ikke være helt 100% likt.

Sukkerpasta/mmf kan jo også brukes om du vil ha en glatt kake. Hvor mye tid har du imorgen før besøket? Og har du traktøren el i nærheten? De selger jo farger og sukkerpasta og ferdig farget marsipan.

Stjernejenten skrev:
Smørkremdotter i forskjellige farger (svart og hvit), kanskje noe snop som ansiktsdetaljer.
Eneste problemet er at du gjerne må ha MASSE svart gelefarge fra wilton for å få farget smørkremen. Men sjokoladekrem kan vel brukes også, trenger jo ikke være helt 100% likt.

Sukkerpasta/mmf kan jo også brukes om du vil ha en glatt kake. Hvor mye tid har du imorgen før besøket? Og har du traktøren el i nærheten? De selger jo farger og sukkerpasta og ferdig farget marsipan.

er ikke noe problem. de anbefaler jo å lage sjokoladesmørkrem å ta i litt svart, så blir den ganske så svart... 

Back
Topp