Hjelp til blodprøve svar

Bringebærpai

Glad i forumet
Kan noen hjelpe meg å tyde dette?

Ser shbg er forhøyet. Hva betyr det rent praktisk?
Prøver er tatt på dag 2 i syklus.

Vedlegg

• 4B3649A7-C7FF-4C98-B627-AF3C5788EDF7.jpeg
    4B3649A7-C7FF-4C98-B627-AF3C5788EDF7.jpeg
    23,7 KB · Visninger: 152
Det bør nok legen se på i relasjon med andre faktorer og blodprøvesvar. Så helt isolert sett kan det ha noe med stoffskiftet( hyerthyreose) å gjøre, eller annen hormonell påvirkning. Regner med at du skal på ny time for å legge en videre plan?

Det bør nok legen se på i relasjon med andre faktorer og blodprøvesvar. Så helt isolert sett kan det ha noe med stoffskiftet( hyerthyreose) å gjøre, eller annen hormonell påvirkning. Regner med at du skal på ny time for å legge en videre plan?

Har ikke bestilt time til utredning enda, men skal få gjort det. Jeg går på høy dose mot hypotyreose, kan nok være jeg må ned på dose da. Men rent praktisk, hva gjør shbg? Jeg har jo el hver mnd.

Har ikke bestilt time til utredning enda, men skal få gjort det. Jeg går på høy dose mot hypotyreose, kan nok være jeg må ned på dose da. Men rent praktisk, hva gjør shbg? Jeg har jo el hver mnd.
Da ville jeg nok tatt kontakt med legen i tilfelle dosen bør endres. Den er ikke mye over da:) det er et protein som binder til seg østrogen og testosteron og frakter det rundt i blodet.

Back
Topp