Hjelp til barnerommet

C.S90

Andre møte med forumet
Hei flotte damer <3 Jeg går snart inn i uke 13. og føler meg trygg på å endelig planlegge innkjøp til barnerommet. Dette blir når første lille, så vi har absolutt ingenting.

Trenger derfor tips til hva man trenger og ikke trenger. Hva kan jeg kjøpe inn nå? Har dere tips til valg av babyseng, spinkel? Har vurdert å kjøpe bedside crib til de første mnd. Har en Malm kommode jeg tenkte å legge stellematte på. Er dette trygt?

Takk for alle tips <3

Åh, så koselig å begynne å planlegge/innrede barnerommet! Det gleder jeg meg til også, men det blir vel ikke før på nyåret...

Følger denne for råd og tips du får, lykke til! :)

Skal du ha baby på deres rom i starten? Hvis ja - så må du finne ut om du vil ha sprinkelseng, vugge, eller andre soveløsninger. Det gjelder forsåvidt om baby skal på eget rom og, men mindre stress med innredning og maling iallfall om baby er på deres rom.
Stellebord: skal du stelle på bad eller annet rom? Har du badekar? Plass til balje i dusjen?

Vi skal ha vugge på vårt rom de første månedene. Så over i sprinkelseng - og på vårt rom så lenge jeg ammer. I stua blir det enten lekegrind eller leandervugge til "oppbevaring" på dagtid da vi har katt.
Stellebord på badet, separat balje i dusjen.

Kjøper forresten ikke sprinkelseng før behovet er der :) vogga har vi, begge de to andre har brukt den.

Hei flotte damer <3 Jeg går snart inn i uke 13. og føler meg trygg på å endelig planlegge innkjøp til barnerommet. Dette blir når første lille, så vi har absolutt ingenting.

Trenger derfor tips til hva man trenger og ikke trenger. Hva kan jeg kjøpe inn nå? Har dere tips til valg av babyseng, spinkel? Har vurdert å kjøpe bedside crib til de første mnd. Har en Malm kommode jeg tenkte å legge stellematte på. Er dette trygt?

Takk for alle tips <3

Vi har gulliver sprinkelseng fra IKEA, billig og best i test. Passet på å kjøpe en god madrass, og la litt penger i det. Vi tok av den ene siden av sprinkelsenga, hadde madrassen på øverste hakk, slik at den passet med vår seng, og hadde den inntil vår. Så satte vi den på barnerommet da lille skulle flytte dit.

Har også en vanlig kommode på badet som vi bruker som stellebord. Så kjekt med god oppbevaring under. Jeg passet på at målene passet slik at vi fikk plass til stellepute oppå den. Så kan man legge antisklimatte eller omså dobbeltsidig teip på for at madrassen ikke skal flytte seg, men man står jo hele tiden der og holder på babyen når han/hun er på stellebordet uansett.

Skal kjøpe enda en gulliver sprinkelseng fra IKEA, veldig fornøyd med den til første :-) Har ikke følt behov for vugge i starten, hadde babynest i senga.

Ellers på barnerommet hadde vi stellebord med skuffer under og en vanlig kommode. Han flytta inn der når han var mellom 7 og 8mnd :-) Veldig usikker på hvilket soverom som blir neste barnerom for det som egentlig passer best er vårt soverom og det vil jeg nødig gi i fra meg :p

Så koselig tråd [emoji7] må nesten følge denne da jeg er totalt grønn på området selv [emoji12]

Følg med på kjøp salg sider på Facebook, kan få mye fint på en fin pris [emoji4] treng ikke å bruke masse penger på nytt [emoji6]
Kjøpte 2 sprinkelsenger og et stellebord for å ha kurver under til 250kr [emoji6][emoji106]

Vi har gulliver sprinkelseng fra IKEA, billig og best i test. Passet på å kjøpe en god madrass, og la litt penger i det. Vi tok av den ene siden av sprinkelsenga, hadde madrassen på øverste hakk, slik at den passet med vår seng, og hadde den inntil vår. Så satte vi den på barnerommet da lille skulle flytte dit.

Har også en vanlig kommode på badet som vi bruker som stellebord. Så kjekt med god oppbevaring under. Jeg passet på at målene passet slik at vi fikk plass til stellepute oppå den. Så kan man legge antisklimatte eller omså dobbeltsidig teip på for at madrassen ikke skal flytte seg, men man står jo hele tiden der og holder på babyen når han/hun er på stellebordet uansett.

Må nesten sjekke ut denne sprinkelsengen :)

Back
Topp