Hjelp til amming og ernæring, gode søvnmønster, trygge barn og gode relasjoner mellom foreldrene

Alive and kicking

Glad i forumet
Vil anbefale boken "Babyguiden" av Gary Ezzo og Dr. Robert Bucknan! De kan kjøpes her:
http://www.ywam.no/prokla/default.php?cPath=22_34&osCsid=9247a90676f90458be52412dcf1fae70

Jeg har selv lest den og kommer til å bruke mange av prinsippene der. (Trenger ikke følge den slavisk, men den har enormt mange gode poeng)

Mange familier jeg kjenner har brukt denne boken og anbefaler den PÅ DET STERKESTE. Jeg har blitt utrolig imponert over barna dems. Hvor trygge de er, hvordan de er komfortable med å legge seg, hvordan foreldrene har opplevd barseltiden som noe positivt og ikke blitt helt utslitt.

Jeg kjenner også familier som ikke har lest boken, men er i mot den fordi de er redd rutiner skal gjøre de bundet. Dems barn har vært veldig urolige, vanskelige å legge og veldig mye skriking (mer enn hva som er ok).
 
Her er hovedtemaene den tar opp:

  • Hvordan ta vare på kjærligheten mellom mor og far? (fokuserer på hvor viktig det er at man tenker på babyen som velkommen i en familie og at ikke alt blir baby-fokusert eller mamma-fokusert, og at det er noe av den viktigste tryggheten vi kan gi barna våre å være glade i hverandre som foreldre) -Boken er jo selvfølgelig bra for de som er aleneforeldre også :)
  • Spedbarn og søvn
  • Innarbeidelse av gode rutiner for spedbarn og mat
  • Hvorfor gråter barnet og hva kan jeg gjøre?
 
Back
Topp