Hjelp til amming/bleieskift om natten

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei, sniker inne fra desember 16 forumet.
Har ei jente på 7 år fra før, og hun nektet å spise om natten dom baby.. jordmor sa da at hun kunne bare sove, så lenge hun la på seg det hun skulle.. (prøvde på sykehuset i 2 dager, men nektet å ta pupp, og bare sovnet igjen). vet at dette ikkje er vanlig, og regner ikkje med at nye babyen er slik. siden eg da ikkje har erfaring med amming om natten må eg spørre, står dere opp og ammer? skifter bleie etterpå? og legger dere igjen? eller bare ammer dere mens dere ligger og sovner igjen når h*n er ferdig? har nemlig to stellebord, og prøver å selge det ene. før det nå plutslig gikk opp et lys for meg at det kanskje kunne vere greit å ha et stellebord på soverommet, enn å måtte gå ned trappen i etasjen under å skifte på hun om natten? vet ikkje ka som er vanlig, eller ka dere gjør, så må nesten bare spørre om råd...:) på forhånd tusen takk :-D
 
Vi samsover og ammer i sengen :) om han har bæsj i bleia skifter vi på et stellebord vi har stående rett utenfor vårt soverom.
 
Vi samsover og ammer i sengen :) om han har bæsj i bleia skifter vi på et stellebord vi har stående rett utenfor vårt soverom.
Oki, så enn skifter ikkje til kvert måltid om natten? med mindre det er bæsj i bleien?
 
Hun sover i egen seng, må stå opp og hente henne, ammer og legger henne tilbake i sengen sin. Har hun bomelom så skifter vi i senga uten å kose og tulle slik som vi gjør på dagtid. Har svakt lys på, slik att jeg bare akkurat ser hva jeg holder på med uten att snuppa våkner for mye. :)
 
Samsover og ammer liggende hver natt. :) Lillejenta tisser mye, så det blir stort sett bleieskift før mat om natta. Badet vårt er rett ved siden av soverommet. Kunne aldri byttet bleie på soverommet, for der har vi det for kaldt til det.
 
Samsover og ammer i sengen. Skifter om han har bæsjet, skifter da i sengen og legger bare engangskladd forsiktig under. Prøver å ikke vekke han helt
 
Sover i egen seng inntil vår. Skifter før hvert måltid, det går fort og gjøres på badet med svak belysning. Står opp og ammer, synes det er skummelt å sovne mens jeg ligger og ammer.
 
Jeg ammer i sengen. Bytter ikke bleie om natta (gjør selvfølgelig det om hun bæsjer, men det har skjedd bare 1 gang på 2 mnd)
 
Han ligger foreløpig i sengen mellom oss, så løfter han bare forsiktig fra soveskinnet hans og inntil meg når han skal ammes og så tilbake igjen når vi er ferdig. Skifter kun bleie hvis han har bæsjet og gjør det da raskt i sengen med lite lys. Ikke alltid det blir helt ordentlig rent, men så godt som. Vasker han alltid ekstra godt under rennende vann i vasken på morgenen.
 
Back
Topp