Hjelp til å velge vogn? :-)

Gravidstudine

Flørter med forumet
Noen som har innspill mtp vognvalget mitt? Kanskje dere har erfaring med en eller flere av de vognene jeg vurderer? Jeg skal kjøpe brukt. De aktuelle kandidatene er som følger:

1. Emmaljunga mondial de luxe, selges for 5 500 kr, ny i 2015, brukt til 1 barn, oppbevart innendørs og ingen skader.
  2. Simo duo, selges for 800 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, mangler en trinse på ett hjul, ellers ingen skader/merker, ser fin ut.
  3. Simo duo, selges for 1350, kjøpt brukt, ingen skader, ser fin ut.
  4. Emmaljunga city cross kombivogn, selges for 2 500, ny i 2013, brukt til 2 barn, har noen flekker i stoffet inne i kalesjen, ellers fin.
  5. Emmaljunga edge, 2000 kr, ny i 2006, ingen skader.
  6. Emmaljunga mondial de luxe london, 4000 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, noe misfarging utenpå bagdel, ellers i god stand.

Veldig takknemlig for alle innspill! Det som er viktig for meg er at vognen fungerer godt på vinterføre, mine to første barn trillet jeg lange turer x 2 hver dag i permisjonstiden. Har varm og god vinterpose fra før :-) Spiller ingen rolle om vogna er tung/vanskelig å slå sammen.

Ville ha valgt emmaljunga av noe slag.
Hadde en brukt simo 2013 modell sist, og den var bare brukt til ett barn. Den ble utrolig slarkete/løs i bevegelsen etter bare noen mnd. Så det føltes som om metallet ikke var helt stivt (på en måte).
Emmaljunga og simo bruker å ha store gode bagger så det bør ikke være noe å tenke på.
Hadde gått for nr 1 eller 6.

Noen som har innspill mtp vognvalget mitt? Kanskje dere har erfaring med en eller flere av de vognene jeg vurderer? Jeg skal kjøpe brukt. De aktuelle kandidatene er som følger:

1. Emmaljunga mondial de luxe, selges for 5 500 kr, ny i 2015, brukt til 1 barn, oppbevart innendørs og ingen skader.
  2. Simo duo, selges for 800 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, mangler en trinse på ett hjul, ellers ingen skader/merker, ser fin ut.
  3. Simo duo, selges for 1350, kjøpt brukt, ingen skader, ser fin ut.
  4. Emmaljunga city cross kombivogn, selges for 2 500, ny i 2013, brukt til 2 barn, har noen flekker i stoffet inne i kalesjen, ellers fin.
  5. Emmaljunga edge, 2000 kr, ny i 2006, ingen skader.
  6. Emmaljunga mondial de luxe london, 4000 kr, ny i 2013, brukt til 2 barn, noe misfarging utenpå bagdel, ellers i god stand.

Veldig takknemlig for alle innspill! Det som er viktig for meg er at vognen fungerer godt på vinterføre, mine to første barn trillet jeg lange turer x 2 hver dag i permisjonstiden. Har varm og god vinterpose fra før :) Spiller ingen rolle om vogna er tung/vanskelig å slå sammen.

Emmaljunga, uansett type skal være utrolig gode vogner:)

For vinterføre ville jeg valgt Emmaljunga mondial de luxe eller Emmaljunga mondial de luxe london på grunn av hjulene er såpass tynne at de skjærer lettere igjennom snø. Mindre og tykkere hjul blir ofte veldig tungt jo mer snø de må trille igjennom.

Vi har Maxi Cosi mura vogn og venter en liten jente i slutten av November/begynnelsen av Desember. Tenkte ikke så mye på det når vi valgte vogn så det kan bli spennende med trilling i vinter:joyful: Pleier ikke bli spesielt store snømengder i Bergen, mer slaps, så det skal nok gå veldig greit.

Du snakker om flekker... stor forskjell på smuss og skitt og blåmann (mugg). Ville aldri hatt spedbarnet mitt i en vogn med muggflekker pga sporer. Slikt lar seg ikke fjerne er mitt inntrykk. Men litt skitt er jo ikke noen fare, bare skjemmende evt. Mye kan også håndvaskes med feks sitronsyresåpe og klut.

Har kun erfaring med emmaljunga mondial duo med lufthjul og den er god å trille, og sikkert å ligge i for barnet, men den er fryktelig tung og tung å svinge.

Hvis du regner med å trille mye på snø er jo ikke svingbare forhjul noe særlig selv om de kan låses (fordi små hul er tunge i snø) men hvis ikke snø er aktuelt så ville jeg gått for et understell med svingbare og låsbare forhjul.

Ville også vurdert å kjøpe en av de billigste brukte du har på listen pga det er stor forskjell på å trille en liten baby på 3-8 kg i bagen og en tung 1 åring i sportsvogn. Da kan du evt bytte til en annen vogn senere.

Men VIL du ha en duovogn og det er helt sikkert at den er uten mugg så ville jeg prutet på den billigste (nr 6 på lista di). 4000kr er litt i overkant etter beskrivelsen å dømme.

Jeg var godt fornøyd med Simo til vår første :)
Trillet i all slags føre inkl. masse snø :smug:

Back
Topp