Hjelp til å tolke hcg

Yasmin92

Flørter med forumet
Hei smarte damer! Jeg hadde i august/september innsett av en fryst 5/6-dagers blastocyst. I går (som jeg tror tilsvarer 16 dpo) fikk jeg tilbake hcg på 719. I mitt første svangerskap (ferskforsøk) var hcg 96 14 dpo. Jeg synes denne verdien var i overkant høy?!

Har vært inne på flere tanker….
Blæremola (men mindre sannsynlig, tror det først stiger i uke 5-6?)
Kan det ene egget mitt ha delt seg til to? Da jeg satt inn embryo synes jeg gynekologen stilte noen rare spørsmål om det forrige svangerskapet mitt var ukomplisert osv. Kan de ha sett at det var på vei til å dele seg allerede ved innsett?
Eller er det tegn på avvik som downs osv…

Noen som har noen ideer?

Legger ved testen min fra 5 dager etter innsett.

Vedlegg

• 04C324F2-053F-4560-9D07-49D5DB3C63CA.jpeg
    04C324F2-053F-4560-9D07-49D5DB3C63CA.jpeg
    3,1 MB · Visninger: 62
Hei!
Med førstemann (fryst blasto) hadde jeg 441 14dpo og 960 16dpo, husker også at jeg var redd for både blæremola, downs og tvillinger (var ikke så redd for det da), men alt var i skjønneste orden og bebis var helt frisk.
Mitt inntrykk er at høy HCG som regel er et godt tegn. Gratulerer og lykke til❤️

Jo mer jeg holder på med dette jo mer innser jeg at hcg ikke er noen eksakt vitenskap. Jeg har både et barn med Downs, og jeg har hatt blæremola. Målte ikke hcg med datteren min, men med blæremola (partiell) så var ikke hcg'en min unormalt høy heller. Innafor høy normal hvertfall. Mistet også i en SA i sommer, da begynte plutselig hcg å løpe helt løpsk før det gikk galt i 5+4. Hadde derfor mistanke om tilbakevendende mola-celler, men det var det ikke.

Gravid i 5+0 nå, på siste forsøk før ivf, og har valgt å ikke måle hcg denne gangen, fordi jeg blir så urolig og opphengt av det.

Jo mer jeg holder på med dette jo mer innser jeg at hcg ikke er noen eksakt vitenskap. Jeg har både et barn med Downs, og jeg har hatt blæremola. Målte ikke hcg med datteren min, men med blæremola (partiell) så var ikke hcg'en min unormalt høy heller. Innafor høy normal hvertfall. Mistet også i en SA i sommer, da begynte plutselig hcg å løpe helt løpsk før det gikk galt i 5+4. Hadde derfor mistanke om tilbakevendende mola-celler, men det var det ikke.

Gravid i 5+0 nå, på siste forsøk før ivf, og har valgt å ikke måle hcg denne gangen, fordi jeg blir så urolig og opphengt av det.
Først og fremst: gratulerer med positivt forsøk nå. Håper det går helt i mål! Du har helt rett, hcg er langt ifra noen fasit på noen ting. Så leit å høre det du har vært gjennom! Skjønner godt du ikke orker å teste hcg denne gangen. Jeg er og litt usikker på om jeg skal måle igjen etter 48t eller ikke. Hadde en kjemisk forrige innsett så hadde vært litt betryggende, men samtidig med så høy hcg tror jeg ikke det blir tilfelle denne gangen.

Back
Topp