Hjelp til å forstå EL-tester

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Kl 05 i natt fikk jeg, etter mange timer murringer, et plutselig stikk. El testene har vært positive siden i går (like sterk strek som kontrollstrek). Kl. 19:25 i kveld fikk jeg den sterkeste streken noen sinne, og av nysgjerrighet tok jeg en test til nå kl 22:30. Den var plutselig veldig svak. Legger ved bilde...
Noen som har en teori på hva som skjer? Har el vært? I såfall når? Kommer LH toppen samtidig med EL - og viser det seg på testen i samtid, eller "henger" LH nivået igjen en stund etter egget har sluppet? Eller har EL vært i dag mellom 19:25 og 22:30?
Google gjør meg ikke noe smartere.
IMG_20191210_223921.jpg

Tok forøvrig 2 tester istad og begge var like. Har ikke drukket spesielt mye i kveld, men kan jo tenkes at urinen var utvannet da. Skal teste igjen i morgen tidlig også.
 
Slik jeg forsto det når jeg drev med EL tester var at når man fikk to like sterke streker som den første du tok litt tidligere på kvelden har man mellom 12 og 48 timer på seg før El faktisk finner sted. Toppen som måles med disse testene betyr at hormonene er på topp og dermed straks slipper egget. Du er altså IKKE FORBI eggløsning ennå!


For å si det enkelt, nå er det bare å hoppe på alt man kan;)
 
Slik jeg forsto det når jeg drev med EL tester var at når man fikk to like sterke streker som den første du tok litt tidligere på kvelden har man mellom 12 og 48 timer på seg før El faktisk finner sted. Toppen som måles med disse testene betyr at hormonene er på topp og dermed straks slipper egget. Du er altså IKKE FORBI eggløsning ennå!


For å si det enkelt, nå er det bare å hoppe på alt man kan;)
Takk for svar! Fikk lagt inn aksjer i går kveld så håper det klaffer :)
Men siden man aldri vet helt når man har el så er det jo risikosport å kalle seg i dpo land da :hilarious: :dead:
 
Takk for svar! Fikk lagt inn aksjer i går kveld så håper det klaffer :)
Men siden man aldri vet helt når man har el så er det jo risikosport å kalle seg i dpo land da :hilarious: :dead:
Ja, husker det godt;)
Det er ikke lett å beregne hvor mange dpo eksakt men om du får mensen til ca samme tid så er det lettere å ta en test IKM dagen så får man i hvertfall svar da.

Jeg testet i månedsvis tidlig i dpo land hver eneste måned, den måneden jeg faktisk var gravid gikk jeg en uke over mensen og fikk ikke sterk positiv før da, altså 21 dpo. Så kosmisk:p
 
Back
Topp