Hjelp til å finne tre gamle tegneserier/filmer

MonaLoe

Andre møte med forumet
Hallo alle sammen :-)
Jeg leter etter tre tegnefilmer/serier som jeg så når jeg var lita jente på 90-tallet.

1. Fyrtårnet.
Tror dette var en film som ble sendt på nrk1, finner ingen informasjon om denne filmen, men det var en film av moddoleire eller dukkefilm, litt usikker, det startet vell med at en person gikk en tur, så ble han sugd eller noe inn i et stort hull i et tre, da kunne han gå i ganger inne i tre'et, husker ikke mer enn det, men husker at det var mye mørke farger og jeg synes denne filmen var ganske spennende og skummel.

2. Vet ikke navnet.
Men handlingen var på en øy, det er ikke noe av det som sendes på tv nå for tiden, så var det vell noen dyr der, husker ikke så mye av det, men husker at jeg likte det, dette tror jeg var en tegneserie.

3. Professor Emenems?
Er usikker på navnet! Det er iallefall Professor med i navnet, om det er emenems, emmenems, emenemz, ja det vet jeg ikke, og det er en tegnefilm. Det handler om en professor som lager en "borremaskin" som kan borre seg ned i jorden, så lager han ganger i bakken og havner opp på de merkeligste plasser, så hjelper han også elva som er rett i fjellet, elven skal ned til havet, men tørr ikke, professoren hjelper elva å komme ned til havet, så besøker han en hval nede i havet, han går ned i magen på han, så besøker han ei eller annen blåsyre (person), hun bor på et fjell, og veien dit er ikke enkel å komme seg frem på.

Har noen noe informasjon om noen av disse filmene så kauk ut :D Takk :-)

2. Er det han klovnen du tenker på? Var ikke det en øy? ( må tenke litt mer her..)

Sent from my iPhone using BV Forum

Den nr2 der, kan det være noahs dyrebare øy? Vet ikke hvor gammel du er men jeg er 87modell og kikka på det når jeg var rundt 10år, syntes det var kjempe gøy :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Det er ikke kalle klovn :-)
Men Noahs Dyrebare øy hørtes litt kjent ut, er 25 :-)
Må google det nå ! :-)
takk ;)

Jeg så ikke først at du mente det gikk på NRK og het fyrtårnet eller noe, men når du beskrev mørke farger og noen som ble sugd inn i et tre så tenkte jeg på A Nightmare before Christmas. :p

Back
Topp