Hjelp til å få Kasper til å sovne....

Nor1

April 2013s sportye :)
Juligull2021
Hvordan får dere babyene deres til å sovne så tidlig om kvelden? Huff, Kasper skriker hysterisk dersom jeg prøver å få han til å sove i sengen sin, selv om han egentlig er veldig trøtt.

Han får stell og "siste måltid" ca kl 19.00. Sovner i armene mine etter dette...Jeg prøver hver gang å legge han forsiktig i sengen sin, men han våkner og skriker hysterisk hver eneste gang. Deretter er det opp og trøet i armene mine..Så litt i vippestol (slik at jeg får gjort noe annet enn å holde han hele kvelden), deretter mat igjen, han sovner nok en gang i armene mine...og våkner igjen dersom jeg prøver å legge han.

Dette er "rutinen" hver eneste kveld. Ikke før 00-01.00 sover han videre i sengen. (Uten å protestere). Jeg har prøvd et par kvelder å la han ligge i sengen sin mens jeg trøster han..men gråten blir mer og mer hysterisk, så har til slutt tatt han opp. (i dag etter 50 min...i går etter ca 45 min). Hva skal jeg gjøre???

Han er jo trøtt, og sovner i sengen sin selv mellom 00-01. Dette er uavhengig av når vi våkner/står opp på morgenen og uansett hvor mye han sover på dagtid. Han er jo tydelig trøtt fra kl 19.00 ettersom han sovner hos meg hele tiden da....

Sukk..er så slitsomt hver kveld

hadde det samme problemet som deg i begynnelsen jeg og.. hadde han i vogna i stua til vi la oss, og han sov i vogna si om nattan.. helt til en dag jeg tenkte hva kan jeg gjøre for å få han til og sovne i senga si... han har en uro fra ficher price over senga, og han synes ikke den var noe intresant.. men så la jeg et teppe over så han fikk himmelseng la skinnfellen hans i senga, og fikk smokken og la en gulpeklut rundt hodet hans og litt over øya å da ble det stille... [:)] kan jo prøve det? :)

prøv å bade han kvar kveld, amme, legge i senga og gi smokk og koseklut :) d funka her! kanskje han er overtrøtte..legge tidligare?

Vi hadde det akkurat sånn inntil for et par veke sida!!

men vi begynte å bade ho til faste tider (halv sju sju).. mata ho først, så bad, så litt påfyll av mat.
Legger varmeflaske i senga, så den er god og varm.
Så leggger eg og, putter smukken inn og er på rommet til ho sovner..

Men i begynnelsen satt eg på stua med ho litt etter badet.. så ville ho til sengs tidligere og tidligere sjøl.

ORIGINAL: stoltmammat2

prøv å bade han kvar kveld, amme, legge i senga og gi smokk og koseklut :) d funka her! kanskje han er overtrøtte..legge tidligare?

Det gjør jeg også.. blir han så døsig så [:D]

Hmm...

Ett eller annet med din lukt nedi senga.
Er det stor seng...har du prøvd å legge han i vogna si, litt trangere der...?!
Den kan jo også gynges/rugges på mens du sitter på senga (han må da ikke se deg) (egen erfaring)
Soveskinn??
God og varm seng, brusflaske med varmt vann er fin varmeflaske.
IKEA sovepose, vesla her elsker sin, ligger med bare body i den og dyna over.
Den kanin-kose-kluten fra go'boken ble veldig popp her, legger den ved kinnet hennes og hun gnur seg på den og roer seg.

Kvelden vår:
Jeg har alltid samme rutiner på kvelden, hun får ikke mat på 2 timer [:-], vi bader nesten hver kveld, skifter over til nattklær, siste måltid får hun i senga vår (,bare lyset fra gangen) og jeg tar meg god tid, lar henne få begge puppene, (fungerer sikkert med flaske også) hun sovner ofte der da og jeg ligger enda litt til, så løfter jeg henne over i sin seng. Hun er da så godlynnet og mett, så hvis hun våkner gråter hun bare litt. Sovner hun ikke legger jeg henne over i sin seng, hvor hun gråter litt, men det er bare sånn -det er synd på meg gråting, tar henne sjelden opp, bare hvis det går over i -nå er jeg sint og overtrøtt gråting, men går da ikke ut av rommet, vugger henne og legger henne ned igjen. Vesla her har vært litt vanskelig, men nå er det som en drøm!! [:)]

Ett siste tips! Jeg har strikket et teppe med garn fra nøstebarn, tynt og stort, tuller jeg henne inn i det, har hun det så varm og godt, hun elsker faktisk det teppet. Det er enkelt å strikke, bare rettstrikk!

ORIGINAL: *5ilj3*

når du får han te å sovne i arman dine,har du prøv å ha han tulla inn i et teppe,for da merker han ikkje varmeforsjellen når du legger han i senga si.. dette måtte vi gjøre...altså at han ligger i teppe før han sovner..

Sign! + at jeg legger gasklut på kinnet hennes...
Hvis hun våkner stryker vi henne bare over pannen, øynene og nesen til hun sovner igjen..

Huff det problemet hadde vi med Nadine også intill for ca 1-1 1/2 mnd siden. Så snart vi la henne i senga si så var det hyling og skriking til den store gull medaljen. Hun tok ikke kveld før 05-06 tiden på morgenen.
Vi prøvde å ta bort dyna og la henne i ene vognposen vi har og snuppa sovnet så godt fra i 24 tiden. Var tydeligvis varmen fra posen som gjorde susen. Etterhvert gikk vi over til dyna igjen og plutselig begynte hun å ville ta kveld i 20 tiden, slik har det vært siden. Hun sov ganske urolig på natta selv om hun begynte å ta tidlig kveld, inntil vi begynte med pute i senga hennes, nå sover hun som en prinsesse hele natta! Såe hva med å prøve med å enten varme opp dyna først eller prøve med vognposen?

jeg la han min rundt halv to på natta før, men så har vi bare begynt sakte men sikkert å legge han litt før hver dag, og nå legger han seg mellom 20.30 og 21.00, og vi skal ha han til å legge seg kl 20 til slutt..
di gangene han skriker når jeg legger han, da prøver jeg med smokk og eventuelt en koseklut på hodet hans(ikke over ansiktet da..også tar jeg den vekk når han sover), hvis ikke det fungerer, så prøver jeg å smeike han på panna, da hender det han roer seg helt ned, eller så går vi med han til han blir helt sigen..Og hvis han fortsatt sutrer litt så får han mer pupp..orker ikke at han skal begynne å gråte når han legger seg..da blir han så varm også gråter han bare mer, og da er det gjort, da får jeg han ikke til å sove hehe..

men han får mye mat på kvelden altså...jeg tar 210ml med vann og nan, så etter han har fått det, så får ha på pysj og ny bleie, så får han pupp, så er det rett i seng(uten bleieskift da for da vokner han igjen..) så gutten min er hol på kvelden!!!

lykke til da!!

Tusen takk for alle tips. Skal forsøke i morgen[:)]

Hmmm, ingen enkel sak nei... er utrolig slitsomt det der... Men her funka det hvertfall med at jeg la "kosekluten" hans over ansiktet hans, da ble det stille... Håper du finner en løsning![:)]

Back
Topp