Hjelp! Termin om 2 uker og helt blank på navn..

Mina91

Blir kjent med forumet
Hei :)
Venter en gutt nå rett rundt hjørnet, termin om 2 uker. Men vi har fortsatt ikke landet på noen navn. Blir veldig glad om dere vil hjelpe meg.. Hva tenker dere om disse navnene? Hva tenker dere på når dere hører navnene? Hvem liker dere best?

- Melvin
- Aksel
- Olai
- Frans
- Konrad

Navn i samme gata som noen av disse mottas med takk :)
 
Hei :)
Venter en gutt nå rett rundt hjørnet, termin om 2 uker. Men vi har fortsatt ikke landet på noen navn. Blir veldig glad om dere vil hjelpe meg.. Hva tenker dere om disse navnene? Hva tenker dere på når dere hører navnene? Hvem liker dere best?

- Melvin
- Aksel
- Olai
- Frans
- Konrad

Navn i samme gata som noen av disse mottas med takk :)
Sniker fra juli. Men Melvin er så fint :love017 Minner meg om den nydeligste gutten jeg hadde i barnehagen. Supersjarmør. Har det navnet som en favoritt selv.
Ellers står Aksel også på vår liste.
Fine navn :love017
 
Fine navn alle sammen! Vi har ikke noe navn til lille enda vi heller, og vi er samtidig ikke sikre på kjønn. Vi har bestemt oss for at babyen ikke får noe navn før h*n kommer om 3 ukers tid, og håper at vi "ser hvem det er"
 
Vi hadde ingen navn vi, bortsett fra «lillebror», så han het det i flere uker etter han ble født:p Det haster ikke med navn. Vent å se til han er født, så kanskje navnet kommer av seg selv:)
 
11 dager til termin og ikke funnet navn til bitte lillesøster enda :eek: Fødte 9 dager før termin sist, så snart må vi finne et navn :) Olai er fint da :)
 
Vi har heller ikke landa heilt på navn...

Men av disse likte jeg Olav best ☺️
 
Takk for svar alle sammen :)
Ja, håper navnet kommer naturlig når han kommer til verden.. spennende :):Heartblue
 
Liker nok Aksel best av de på listen, men med x, så Axel:)

Vi finner heller ikke navn, føler det er helt håpløst. Ingenting som måler seg med storebror sitt navn, og ingen som passer til.. Har gitt opp, får bare vente til han kommer å håpe det går opp et lys:hilarious:

Noen fra listen vår er:

Gabriel
Oliver
Adam
Noah
Elliot
Even
Bendik
Benjamin
Samuel
Silas
Wilmer
Julian
Cedric
Liam
Helmer
Levi
Theodor
 
Liker nok Aksel best av de på listen, men med x, så Axel:)

Vi finner heller ikke navn, føler det er helt håpløst. Ingenting som måler seg med storebror sitt navn, og ingen som passer til.. Har gitt opp, får bare vente til han kommer å håpe det går opp et lys:hilarious:

Noen fra listen vår er:

Gabriel
Oliver
Adam
Noah
Elliot
Even
Bendik
Benjamin
Samuel
Silas
Wilmer
Julian
Cedric
Liam
Helmer
Levi
Theodor
Alltid likt Elliot :)
 
Alltid likt Elliot :)
Jeg også! Foreløpig syns jeg det er det navnet som passer best med storebror sitt, da det er ganske spesielt. Men ingen av de som bare "klikket" helt denne gangen så nå må vi bare vente å se:joyful:
 
Jeg elsker Olai! Kjempe fint!
Står på listen vår også, men mannen er skeptisk så mulig jeg får det igjennom som mellomnavn :)
Jeg har en Even og Sander fra før. Og veldig lyst på en David denne gang :-D
 
Sniker fra november. Liker alltid å lese betydningen bak navn. Kanskje det hjelper i avgjørelsen?

Melvin kan bety våpenvenn eller mektig venn. Aksel kan bety fredens far. Olai kan bety etterkommer (i og med at det er deres første "etterkommer" så er kanskje det ekstra passende?) eller folkets seierherre. Frans kan bety frie landeiere eller frankere (franskmenn). Konrad kan bety djerv rådgiver.

Ser av annen tråd at det er litt oldefar-navn som er aktuelt, så slenger inn de av mine oldeforeldre som hadde litt mer unike navn (enn Ole og Jørgen): Bernhard, Hagbart og Klemmet. Klemmet liker jeg veldig godt selv :)
 
Back
Topp