Hjelp tannverk og smertestillende?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har fått skikkelig tannverk, å får ikke kommet til tannlege før mandag. Men er jo så redd for å ta for mye Parcet! Men er jo uutholdig å ha så vondt i tanna!
Har tatt to paracet i dag til nå, å lurer på om jeg kan ta en dobbel dose før jeg skal legge meg feks for å få litt søvn i det minste? Eller er det farlig?

Auuuu :(

Desember 2014

Bruker App

Paracet er ikke farlig, du kan til og med ta paralgin forte ifølge felleskatalogen.... Men selvfølgelig; alt med måte:rolleyes:

Paracett er ikke farlig, men i utgangspunktet pleier ikke paracett å hjelpe så mye not tannverk desverre, ibuxen har bedre virkestoff mot sånn verk.

Å Ibux skal du iallefall ikke ta... Prøv med ett gram paracet du, enten så hjelper det eller så gjør det det ikke. Og ingen skade skjedd for lille spire...

Har sett at paralgin forte ikke er bra via tryggmammamedisin.no, mener jeg å huske. Ville ringt legevakten for å høre hva du kan ta, det eneste jeg vet er trygt er 1g paracet per døgn... Ibux (ibuprofen) er abortfremkallende. Det eneste jeg vet funker er tramadol, men det er ytterst farlig for fosteret.

Vanskelg situasjon :(

Å Ibux skal du iallefall ikke ta... Prøv med ett gram paracet du, enten så hjelper det eller så gjør det det ikke. Og ingen skade skjedd for lille spire...

Jeg mente ikke at hun skulle ta ibux altså, bare opplyste om at det er desverre det tannleger anbefaler å ta mot tannverk;)

husk å si fra til tannlegen at du er gravid. eg fikk en annen bedøvelse da. den er ikke like god, men bedre for bebi.

aller helst bør man ikke ta noen bedøvelse... men hallå?! det utgår jo bare!

husk å si fra til tannlegen at du er gravid. eg fikk en annen bedøvelse da. den er ikke like god, men bedre for bebi.

aller helst bør man ikke ta noen bedøvelse... men hallå?! det utgår jo bare!
Tannlegeskrekk + ekstremt følsom munn + lite eller ingen bedøvelse = ??? Burde vært til tannlegen for lenge siden, nå kan jeg angre på at jeg ikke gjorde det før. Snufs :(

Tannlegeskrekk + ekstremt følsom munn + lite eller ingen bedøvelse = ??? Burde vært til tannlegen for lenge siden, nå kan jeg angre på at jeg ikke gjorde det før. Snufs :(
Jeg var hos tannlegen for noen uker siden og da jeg fortalte at jeg var gravid fikk jeg en annen bedøvelse. Jeg merket fortsatt ingenting så den fungerte like bra som 'den andre'. Og fikk også beskjed om at om jeg merket noe som helst så skulle jeg si ifra, så skulle jeg få mer. Men nå har jeg en tannlege som lever og ånder for at det ikke skal være vondt å gå til tannlege da ❤️

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Paracet funket veldig greit her :) så har hatt en god natt med søvn og fremdeles virker den litt :) så kan ikke klage da. Nå er det kvalmen som herjer med meg, håper jeg får til å sove er par timer til. Fikk komme til tannlegen i dag om jeg ønsker, så kanskje jeg blir kvitt vondten :)

Desember 2014

Bruker App

Godt å høre :)

Heldige meg fikk lov å komme til tannlegen i dag og fikse tanna mi ❤️ skal bli så godt! Men tannlege skrekk og morran kvalme er ikke særlig bra kombo, så litt usikker på hvordan dette vil ende :P

Desember 2014

Bruker App

Det går nok fint skal du se :) lykke til :)

Det går nok fint skal du se :) lykke til :)

Det gikk veldig fint! Han var veldig opptatt av å ikke stresse meg siden jeg er gravid. Å den bedøvelses han brukte den gikk ikke over til bebi. Han er tysk å det er bare den de bruker, men han må søke om å få bruke den i Norge! Skikkelig teit. Norge bruker en type de slutta med i Tyskland etter andre verdenskrig liksom.
Gubben måtte vær tannlege assistent :P

Desember 2014

Bruker App

huff... :-( men snakk med tannlegen din. kanskje han/hun har noen gode forslag. det blir nok uansett ikke bedre av å vente til neste år.

håper det ordner seg :-) tvi tvi!!!

Det gikk veldig fint! Han var veldig opptatt av å ikke stresse meg siden jeg er gravid. Å den bedøvelses han brukte den gikk ikke over til bebi. Han er tysk å det er bare den de bruker, men han må søke om å få bruke den i Norge! Skikkelig teit. Norge bruker en type de slutta med i Tyskland etter andre verdenskrig liksom.
Gubben måtte vær tannlege assistent :P

Desember 2014

Bruker App

hihi ser du overlevde! :-p

huff... :-( men snakk med tannlegen din. kanskje han/hun har noen gode forslag. det blir nok uansett ikke bedre av å vente til neste år.

håper det ordner seg :-) tvi tvi!!!
Har ikke gratis tannlege lenger og aaaner ikke hvem jeg skal velge i tannlegehavet i Trondheim :)

Men det går jo, fikk bare litt 'panikk' med det samme :)

Back
Topp