Hjelp! Syk igjen.. det er så flaut!

Luremusa

Glad i forumet
Assistert-jentene
Nyutdannet i skolen og i ny jobb dette året. Allerede hatt 5 dager borte hvor noe er sykt barn... Det er så flaut! Og nå har jeg fått omgangssyke igjen.. Hva må foreldre og kolleger tenke? Jeg er ikke hjemme med mindre jeg ikke klarer å stå på beina, men vurderer å krype på jobb i morgen om jeg må. Hva ville dere gjort? Er det vanlig å være så mottakelig? Dette minner meg om ungens første år i barnehagen....

Jeg hadde ikke tenkt på hva alle andre tenker.. Dessverre blir noen oftere syke enn andre og sånn er det.
Det gagner hverken deg eller kollegaer om du kryper på jobb i morgen som en potensiell smittekilde.. Sykdommen kan også sitte lengre hvis du ikke får ro.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt hjemme til jeg var frisk [emoji4]
Riktig god bedring og håper du kommer deg fort[emoji108]

Uff, så kjedelig :( omgangssyke tilsier vel at man må holde seg hjemme uansett :( god bedring :)

Jeg hadde ikke tenkt på hva alle andre tenker.. Dessverre blir noen oftere syke enn andre og sånn er det.
Det gagner hverken deg eller kollegaer om du kryper på jobb i morgen som en potensiell smittekilde.. Sykdommen kan også sitte lengre hvis du ikke får ro.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt hjemme til jeg var frisk [emoji4]
Riktig god bedring og håper du kommer deg fort[emoji108]

Takk for svar De er vant til at man kommer så fort man kan, og det snakkes, så føler veldig på det at jeg er dårlig igjen

Jeg blir sannsynligvis hjemme med dårlig samvittighet i morgen. Ovenfor barn, kolleger, og alt jeg skulle gjort helst i går

Takk for god bedring ønsker!

Takk for svar De er vant til at man kommer så fort man kan, og det snakkes, så føler veldig på det at jeg er dårlig igjen

Jeg blir sannsynligvis hjemme med dårlig samvittighet i morgen. Ovenfor barn, kolleger, og alt jeg skulle gjort helst i går

Takk for god bedring ønsker!

Det skjønner jeg veldig godt at du gjør, men er man syk så må man være litt ego [emoji4]
Har kjent på den dårlige samvittigheten selv, men lite man får gjort.
Jo, bare hyggelig[emoji173]

Men kjære deg da. Du kan jo ikke noe for at du har blitt syk! Hold deg hjemme. Om du har omgangssyke og går på jobben og smitter barn og voksne, syntes du det er så lurt??
Om lærerne til barna mine er syke så forventer jeg faktisk at de holder seg hjemme. Alle kan bli syke, så jeg bryr meg fint lite om hvor mange sykedager de har i løpet av ett år ;)

Masse masse god bedring :)

Hold deg hjemme. Ganger ingen at du drar å smitter andre:)

Nyutdannet i skolen og i ny jobb dette året. Allerede hatt 5 dager borte hvor noe er sykt barn... Det er så flaut! Og nå har jeg fått omgangssyke igjen.. Hva må foreldre og kolleger tenke? Jeg er ikke hjemme med mindre jeg ikke klarer å stå på beina, men vurderer å krype på jobb i morgen om jeg må. Hva ville dere gjort? Er det vanlig å være så mottakelig? Dette minner meg om ungens første år i barnehagen....
Imunforsvarertver under tilvenning. Det kommer seg. Bare givdet litt tid, vitaminer, idoform og hvitløk. Du er ikke en " helt hvis du har omgangssyke" og kommer på jobb.

Hold deg hjemme. Jeg hadde blitt fly forbanna hvis læreren til min sønn hadde smittet oss med omgangssyken fordi hun ikke holdt seg hjemme!

Ikke gå på jobb med omgangssyke. Det er dårlig gjort.
God bedring. :)

Jeg tror det er veldig vanlig å bli syk når man begynner å jobbe i bhg og barneskolen pga nye bakterier. I tillegg vet vell alle som har fått barn at man må gjennom en utrolig kjip omgang med omgangssyke som går på rundgang på foreldre og barna og om igjen. Jeg tror du kan tenke deg glad for at du jobber i skolen og ikke et annet sted med kun unge, barnefrie mennesker (min erfaring). Men om det letter på samvittigheten ville jeg slått av en prat med rektor/sjef i tlf for muligens vil de ikke ha deg på jobb enda pga smittefaren?

Dette er helt normalt, jeg og mannen jobber i skolen og første årene var vi MYE borte begge to, man herdes etterhvert, trøst deg med det. Tenk så mange mennesker man møter hver dag, er ikke kroppen vant med det blir man syk desverre. Ser stadig dette hos nyansatte hos oss, ingen som blir sure eller tenker over det, vi har alle vært der[emoji85]

Altså jeg har aldri hatt omgangssken før. Nå hoster jeg som fy av en forkjølelse som aldri før seg og plutselig fikk både eg og eldre diaré og jeg er utrolig kvalm. Så hjemme fra bhg igjen. Jeg er hjemme så har ikke noen jobb å tenke på,men tenkte samme tanke som det i går kveld. Bhg må ho begynne å lure snart siden hu ikke har greid å være i bhg en hel uke på lenge. Fikk streng beskjed av bhg om å holde oss hjemme i minst 2 dager. Ikke alle tåler å bli syke.

Så klart du blir mye syk første året på ny skole. Masse nye bakterier. Husk å vaske hender hver gang du har hilst på elevene og hver gang du skal spise. Det hjelper litt.

Men kjære deg da. Du kan jo ikke noe for at du har blitt syk! Hold deg hjemme. Om du har omgangssyke og går på jobben og smitter barn og voksne, syntes du det er så lurt??
Om lærerne til barna mine er syke så forventer jeg faktisk at de holder seg hjemme. Alle kan bli syke, så jeg bryr meg fint lite om hvor mange sykedager de har i løpet av ett år ;)

Masse masse god bedring :)

Jeg ble hjemme.. Men tlf beskjeden "syk igjen?", Tilsa at jeg kanskje skulle dratt og heller blitt sendt hjem...
Jeg bryr meg heller ikke om barnet mitt sin lærer er syk, og er som mange av dere bare glad at man kanskje kan begrense smitten litt. Skjønner at ikke alle deler den oppfatning, mens jeg ligger her og jobb eller ikke jobb i morgen. Kaster ikke opp mer, og 48 t regel er ikke veldig praktisert selv om formen er bånn.

Takk for svar alle sammen!

Så klart du blir mye syk første året på ny skole. Masse nye bakterier. Husk å vaske hender hver gang du har hilst på elevene og hver gang du skal spise. Det hjelper litt.

Takk for tips! Prøver å være flink å huske det, men kunne sikkert vært bedre :)

Dette er helt normalt, jeg og mannen jobber i skolen og første årene var vi MYE borte begge to, man herdes etterhvert, trøst deg med det. Tenk så mange mennesker man møter hver dag, er ikke kroppen vant med det blir man syk desverre. Ser stadig dette hos nyansatte hos oss, ingen som blir sure eller tenker over det, vi har alle vært der[emoji85]

Tok det lang tid før dere ikke fikk alt som gikk?
Venter i spenning på den dagen
Føler jeg er borte en til to dager hver andre og tredje uke, enten pga egen sykdom eller barn sin

Tok det lang tid før dere ikke fikk alt som gikk?
Venter i spenning på den dagen
Føler jeg er borte en til to dager hver andre og tredje uke, enten pga egen sykdom eller barn sin

Mitt første år så var jeg borte ca halvparten av tiden, sier det uten å overdrive. Mannen er noget trassig og drar gjerne på jobb uansett så han var borte noe mindre mener han selv men det første året var bein tøft. Ser det godt på de nye nå og at de er jevnt forkjøla, ser utrolig slitsomt ut og det er på ingen måte noen som tenker at man er svak eller teit som blir hjemme.

Back
Topp