hjelp, svimmel...

Nussenasse

Elsker forumet
Jeg er så svimmel at jeg kjører gratis karusell stort sett hele dagen. Noen som har gjort det samme tidlig i svangerskapet. Var ikke så ille sist. Noen som har noen råd?

Kan være at du har lav blodprosent. Få sjekket det hos legen.
Kan jo også være at du har litt lavt blodtrykk.
Husk å reis deg sakte når du sitter.
Når du blir svimmel bør du legge deg ned litt.
Husk å få i deg nok drikke.

ORIGINAL: nina

Jeg har veldig høy blodprosent. Men blodtrykket er veldig lavt, så det er helt sikkert det. Ja svimler veldig når jeg reiser meg opp, men det er jeg vant til å takle. Det er verre når det bare kommer sånn helt uten videre. Må sette meg litt ja, men har en liten en, så jeg kan liksom ikke bare legge meg og slappe av sånn helt uten videre.

Hvordan få opp blodtrykket.....? Blir det sånn omvendt fra hvordan man får ned BT. ... Kanskje jeg må begynneå røyke, spise pottings, flesk og meierismør...?[:)]

ORIGINAL: Lille My80

ORIGINAL: nina

Jeg hadde også lavt blodtrykk da jeg gikk gravid med Adrian. Legen sa til meg at det beste var å gå på spasertur. Gjerne 30-60 min hver dag.

Jeg har veldig høy blodprosent. Men blodtrykket er veldig lavt, så det er helt sikkert det. Ja svimler veldig når jeg reiser meg opp, men det er jeg vant til å takle. Det er verre når det bare kommer sånn helt uten videre. Må sette meg litt ja, men har en liten en, så jeg kan liksom ikke bare legge meg og slappe av sånn helt uten videre.

Hvordan få opp blodtrykket.....? Blir det sånn omvendt fra hvordan man får ned BT. ... Kanskje jeg må begynneå røyke, spise pottings, flesk og meierismør...?[:)]

Jeg hadde også lavt blodtrykk da jeg gikk gravid med Adrian. Legen sa til meg at det beste var å gå på spasertur. Gjerne 30-60 min hver dag.

Eneste måten å få opp blodtrykket på er å være flink å drikke.. men det skal mye væske til for at det skal bli høyere da! Så du må nesten bare prøve å gjøre ting sånn at du ikke blir mer svimmel, som f.eks å reise deg sakte, og legge deg ned når du blir svimmel.
Lakris er visst et sånt kjerringråd mot å få opp blodtrykket! Skader vel ikke å prøve!

Ja jeg skal prøve å drikke mer da, jeg drikker ganske mye fra før for jeg ammer min lille prinsesse. Kanskje derfor jeg blir svimmel, kanskje det blir litt mye for kroppen. Har også gått ned et par kilo, uten at jeg er spes kvalm.... Noen som vet hvor mye mer kcal mer man trenger pr dag når man ammer og er gravid?

Back
Topp