Hjelp svigersøstra vill ha farget hår??

Carro_suss

Glad i forumet
Trenger svar asap?? Svigersøstra ringte å spurte om jeg ville farge håret hennes, sa jeg skulle ringe etterpå da jeg drev å trena, nå har jeg kommet hjem og kjenner jeg har virkelig ikke lyst til å gjøre det, vill ikke ha oksyderende gasser inn i kroppen når jeg er gravid:( vet det er de som er frisører og var i yrket før, men når jeg jobber så står jeg over hu og får alt inn i nesa, og hjemme på badet har vi ingen punktavsug eller gjennomlufting! Så vill ikke. Har pleid å gjøre det før, og kunne godt ha sagt det, men samboer sier vi kan vente litt, hva skal jeg si????? Og jeg kan ikke bare utsette det, for da ville hu vel heller gjort det selv! Hjelp???

Håper hun godtar unnsyldningen din :)

Ja, hvordan gikk det?? :)

Hårfarging? Er det så farlig da? Kjenner mange frisører som har vært gravid og jobbet helt til de skulle ut i permisjon. De farger hår, setter permanent, u name it- they do it.... Men alle har da fått friske barn. Tror neppe det skader at du hjelper svigerinnen din å farge håret. Dere kan jo velge å ikke gjøre det på et lite bad f.eks. Stua, kjøkken...

Hårfarging? Er det så farlig da? Kjenner mange frisører som har vært gravid og jobbet helt til de skulle ut i permisjon. De farger hår, setter permanent, u name it- they do it.... Men alle har da fått friske barn. Tror neppe det skader at du hjelper svigerinnen din å farge håret. Dere kan jo velge å ikke gjøre det på et lite bad f.eks. Stua, kjøkken...
Det er selefølgelig opp til alle å en vær, hadde jeg vært i salong så kunne jeg vurdert det med ordentlig utstyr og lufting. Jeg har frisør utdanningen og vet hva som er i produktene og hvordan de fungerer, og når jeg jobber jobber jeg over personen (veldig nøye ) og kjenner at jeg får masse av avgasser inn i kroppen,om man sniffer litt amoniakk så kjenner du følelsen. Vanlig så får de gravide jobbe mindre med kjemiske behandlinger. Går bra med mange da man er bevist på at man må jobb på en annen måte, og det går bra med mange som røyker også, men jeg kjenner at jeg er sensitiv for kjemikalier og blir ordentlig dårlig og får vondt i hode, kunne fortsatt og fortsatt men jeg trur du forstår hvorfor jeg ikke vill, har også ordnet klar mitt eget hår lik min naturlige farge fordi jeg selv ikke vill gjøre noe med håret:)

Back
Topp