hjelp...sukkeravhengi

ønske er stort

Forelsket i forumet
jeg sliter med å slutte å spise mye sjokolade...det kan ikke gå en dag uten at jeg spiser sjokolade,kjeks osv og da kan det være snakk om stor sjokoladeplate eller kjekspakke....
grunn til at jeg ikke går ned i vekt selv om jeg fullamme er det sikkert pga søtsakene.
er det noen som har tips på hvordan jeg kan redusere eller slutte å spise søtsaker?

jeg er skikkelig avhengi,har prøvd flere ganger å redusere,men klarer ikke en dag,føler meg dårlig hvis ikke jeg får nok sukker i meg+ litt ekstra.

Styrke!!! Er hardt det der..[:o] Men man må bare si nei, søt suget går over etter noen dager.
Noen tips når du får lyst på noe søtt er:
Puss tenna, spes hvis du har lyst på sjokolade
Drikk masse vann, dette demper søt suget.
Sink skal vel hjelpe?
Frukt i stedet. Er sukker i det og så da får kroppen litt søtt uten og få sjokk. [8D]
Unn deg noe godt hver dag, jeg spiser en liten bit kokesjokolade, 70% mede kakao. Eller en brødskive nugatti.
Jeg ELSKER sjokolade og kunne spist til jeg spydde. Så her må jeg anstrenge meg når jeg går forbi godte hyllene og ikke ha noe i hus.
Koser meg med en 100 grams sjokolade om helgen. Slår fingrene av de som prøver og nærme seg den.

Har hatt det på akkurat samme måten som deg... Kunne spise en stooor sjokoladeplate til frokost! [8|] [:-][&:]

Måtte rett og slett bestemme meg for at nå var det nok! Første kveldene hadde jeg rett og slett vondt i hodet og følte meg uvel, men det var bare å bite tennene sammen. Nå har jeg vert snopefri siden 3. januar.

Når jeg har fryktelig lyst på noe godt spiser jeg cottage cheese med kanel og eplesyltetøy, eller skjærer opp litt frukt [;)]

Lykke til med "avvenningen"! Dette klarer du!!!

Hei!

Det handler vell om å unngå raske karbohydrater, slik at man klarer å holde blodsukkeret jevnt. Så det er veldig viktig å starte dagen med en sunn frokost, og ellers unngå mat med sukker, ferdigmat, hvitt brød, boller og den slags.

Men det er jo skikkelig vanskelig da. Jeg ble mye værre da jeg var gravid og det har liksom ikke gått over...

jeg tenkte jeg skulle starte fra mandag,siden jeg har bursdag imorgen og skal ha besøk til helga må je servere kake.
tenkte jeg skulle skrive ned hverdag av søtsakene jeg spiser og sammenligne om noen uker for å se om jeg har klart å redusere.

skal handle inn frukt og kjøpe sjokolade bare i helga,skal prøve å ikke ha noe i skape

det hender at jeg spiser sjokolade selv om jeg er mett.....jeg har mer lyst på søteting enn salteting...hvis jeg er alene så spiser ikke jeg middag,tar heller potetgull og sjokolade, cola...

men jeg MÅ bare begynne å spise mindre

Godt å vite at jeg ikke er alene... JEg sliter selv!
ORIGINAL: schnuppaluppa

Styrke!!! Er hardt det der..[:o] Men man må bare si nei, søt suget går over etter noen dager.
Noen tips når du får lyst på noe søtt er:
Puss tenna, spes hvis du har lyst på sjokolade
Drikk masse vann, dette demper søt suget.
Sink skal vel hjelpe?
Frukt i stedet. Er sukker i det og så da får kroppen litt søtt uten og få sjokk. [8D]
Unn deg noe godt hver dag, jeg spiser en liten bit kokesjokolade, 70% mede kakao. Eller en brødskive nugatti.
Jeg ELSKER sjokolade og kunne spist til jeg spydde. Så her må jeg anstrenge meg når jeg går forbi godte hyllene og ikke ha noe i hus.
Koser meg med en 100 grams sjokolade om helgen. Slår fingrene av de som prøver og nærme seg den.

Back
Topp