Hjelp! Sterke smerter!!

Mpa89

Flørter med forumet
nå er jeg bekymret dere.. Inatt har j att veldig vondt i ryggen og sovet dårlig pga d. Også står jeg opp og går på do, men idet j skal stå opp så tar ordentlig tak i bedre del av magen fra begge siden. Så utrolig vondt!! Varer i noen sekunder og det første jeg tenker er at nå mister jeg. Smerten gjentar seg noen ganger med kvalmebølger. Men j har ingen blødninger... Er fortsatt vondt men i mildere grad... Hva skal j gjøre? :(
 
Uff, det hørtes ikke godt ut! :( Jeg tenker umiddelbart at vondter som går over og ikke følges av blødning helt sikkert er helt normalt...samtidig vet jeg jo selv hvor bekymret jeg ville vært...

Kanskje ta en telefon og få snakket med lege eller jordmor? :confused005
 
Ja venter bare på at legekontoret skl åpne Kl 08 :(

Har vært utrolig mye stress den siste uken så d er kanskje pga d? Huff unner ingen denne følelsen :(
 
Krysser fingrene
Dette går nok helt fint :)
Kanskje bare kroppen som ber oss om å roe oss ned iblant, men forstår godt beskymringen din.
Dette SKAL gå bra :)
 
Krysser fingrene for deg og at det er ufarlig. Jeg slet veldig med mye vondt i korsryggen og magen sist, og har slitt litt med magen nå også. Men det var ikke/har ikke vært noe farlig heldigvis. Hadde ekstremt vondt i natt selv, så sovnet ikke før 02.30, men det var en helt annen type vondt. Det var vondt helt fra nederst i magen og opp til skulderbladet. Trodde seriøst jeg var nødt til å dra på legevakten.
 
Takk dere!

Har ringt legen, og de sa j skulle komme innom m urinprøve. Men jg har jo ingen svie eller noe... Men får ta en tur og kanskje mase meg til en tidlig UL...
 
Takk dere!

Har ringt legen, og de sa j skulle komme innom m urinprøve. Men jg har jo ingen svie eller noe... Men får ta en tur og kanskje mase meg til en tidlig UL...

Kan godt være nyrebekkenbetennelse :) Jeg hadde det uten at jeg merka no til blærebetennelsen. Lykke til :)
 
D har j aldri hørt om.. Hva er det? Har hatt vondt i ryggen i flere dager.. Stikkende vondt på høyre side liksom..

Det er blærebetennelse som går opp til nyrene, merker det ved at en får vondt i ryggen er nok derfor di vil ha urinprøve av deg :)
 
D kan fort være nyrebekkenbetennelse ja, evt bare urinveisinfeksjon som bygger seg opp.. De må nok ha en blodprøve også for å avgjøre d om d evt er nyrebekkenbetennelse. Lykke til!
 
Ja! Det har jeg hatt, ble innlagt i en uke for å få ned betennelsen. Sist jeg var gravid hadde jeg fått urinveisinfeksjon uten at jeg kjente det - og jeg var relativt "vant" til det. Men når man blir gravid går man jo oftere på do, og jeg hadde ingen smerter - så det kan være at du har fått det uten å merke det.

Nyrebekkenbetennelse er DRIT vondt! Hadde så vondt i ryggen at jeg klarte ikke ligge/stå/sitte.
 
Har vært hos legen nå.. Tok urinprøve og det var noen bakterier som viste uvi. Fikk antibiotika selvom det ikk var så høye verdier.. Får håpe d ordner seg....
 
Har vært hos legen nå.. Tok urinprøve og det var noen bakterier som viste uvi. Fikk antibiotika selvom det ikk var så høye verdier.. Får håpe d ordner seg....

Da blir du nok bedre skal du se :) Jeg hadde så store smerter med forrige at jeg gikk i knestående, men det var rett og slett luftsmerter :rolleyes:
 
Har vært hos legen nå.. Tok urinprøve og det var noen bakterier som viste uvi. Fikk antibiotika selvom det ikk var så høye verdier.. Får håpe d ordner seg....

Jeg har også gått på antibiotika for uvi nå. Men opplevde sånn smerte i høyre side i sta, føltes som om non stakk kniver i sia mi
 
Tusen takk alle dere! Godt å ha dere <3 er litt bekymret over å ta antibiotika så tidlig i graviditeten men legen sa jo d går bra..
 
Back
Topp