HJELP!!!! Soving

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Vi har en jente på over 2 år. Vi har alltid slitt mes sovinga, men for et halvt år siden fikk hun ny seng, og hun la seg greit nok. Vi leser litt, og slukker lyset og sitter ved sengen hennes til hun har sovnet.. Dette kan ta alt fra 5 min til 20 min. Det er jo slitsomt så klart, men funket for oss. Nå har vi vert på 2års kontroll, og fikk STRENG beskjed om å slutte å sitte hos henne.. Dette var de veldig klar på, å vi måtte slutte med en gang. Nå sitter hun i sofaen, og hyler og hyler.. Jeg har sittet utenfor døren hennes, men hun går videre inn i stuen der ingen er. Viss jeg har døren på gløtt da. Viss jeg tar døren igjen så raserer hun hele rommet sitt, og banker på døren som en sku tru at huset datt ned.. Ja, hun har temperamang til de grader. Og det er ikke det at hun skal ha trøst hos meg, for hun går bare rett forbi. Hun "klikker" for å si det slik. Hva kan jeg gjøre????? Er så råd vil, og svetter som en gris.. Har prøvd å flere dager. HJELP..

Uff.. hørtes ikke noe kjekt ut!

Jeg har desverre ingen erfaring med dette.. min datter sover fortsatt i sprinkel..

Høres slitsomt ut.. hun tester nok sikkert bare grenser.. må nok sikkert være litt strengere med henne..

Sitte utenfor døren.. når hun går ut av sengen.. følg henne bestemt tilbake og forklar henne at nå er det natta.. og bare gjenta dette til hun skjønner poenget.. Kanskje?

ORIGINAL: Fridasinmamma

Uff.. hørtes ikke noe kjekt ut!

Jeg har desverre ingen erfaring med dette.. min datter sover fortsatt i sprinkel..

Høres slitsomt ut.. hun tester nok sikkert bare grenser.. må nok sikkert være litt strengere med henne..

Sitte utenfor døren.. når hun går ut av sengen.. følg henne bestemt tilbake og forklar henne at nå er det natta.. og bare gjenta dette til hun skjønner poenget.. Kanskje?

Ja, det er litt slitsom. For oss så fungerte det jo fint å sitte hos henne til hun sovnet, men forstår jo det at det blir dumt.[&o] Men nå når hun ser at det plutselig blir forandring, stakkar, så blir hun vrang. Stakkar snuppa vår, hun forstår vel ikke så mye. Prøver jo å si hva som skjer, men hun sier ja til at vi kan gå ut, og før vi har kommet til døren er det hyling.. Hun er 2 år og snart 3 mnd.

Vi måtte slutte med grindseng for hun ville plutselig ikke sove der lenger og hev seg utav så hun deiste i gulvet. Så løsningen ble å bytte, og det gikk fint. Uff, jeg har ikke tall på hvor mange timer i mørket jeg har tilbringt på rommet hennes mens hun hyler.. Pappaen også, men disse dagene har han ikke vert hjemme på kveld[:(]

Nå har hun sovnet, og det var fordi hun satt i sofaen og sovnet sittende. Får jo så vondt av de små også, samtidig som en blir max frustrert..

ORIGINAL: bondekone

eneste jeg kan si er at, en må gjøre det en føler for selv,men hva med å ta et steg av gangen. At den enne dagen sitter du der du satt før og så flytter du deg nærmere og nærmere døra for hver kveld til du sitte rpå utsiden
Kan det være at det hjelper med at ho har nattlys eller musikk i bakgrun til å sovne til

Takk for råd[;)] Skal prøve det der med å ta et skritt om gangen. Det avr det jeg ville i første omgang, men helsesøster sa at vi bare måtte kunne alt med en gang, for det ville bli for mye dulling.. Men tenker liksom at siden hun er over 2 år, så har hun jo funnet seg sin vane, så blir jo rart for hun sånn plutselig.

Helsesøster sier og helsesøster sier.. Det er da for pokker DU som bestemmer over barnet ditt og hvordan dere vil ha det og hvordan dere vil gjøre ting.. Helsesøster skal kun komme med råd og anbefalinger- hennes ord er IKKE loven.. [8|]

Gjør det som funker for dere, ikke la helsesøster styre over dere [;)]

Tusen takk for gode ord. Vi får se hvordan det går, og heller prøve oss litt frem. vi sitter bare ca 5- 10 min. fleste ganger 5 min, av og til lengre. Kommer an på hvor trett hun er. Men det er jo bare kos å sitte å se på henne syns vi.. Vi får diskutere det i heimen tror jeg[;)] Men takk for tips.

Hadde seriøst gitt bang i hva helsesøster sier,og fortsatt slik dere gjorde!
20 min er jo ikke lenge,og etterhvert som ungen blir eldre,så endrer man gradvis rutinene.
[8|]Hvorfor var dette et tema på helsestasjonen? Med mindre du tok det opp som et problem?

ORIGINAL: Hønni Bønni

Hadde seriøst gitt bang i hva helsesøster sier,og fortsatt slik dere gjorde!
20 min er jo ikke lenge,og etterhvert som ungen blir eldre,så endrer man gradvis rutinene.
[8|]Hvorfor var dette et tema på helsestasjonen? Med mindre du tok det opp som et problem?

Helsesøster sporte om legging. Og jeg var "dum nok" til å si at det gikk veldig bra, og at vi leste, slukket lyset, og satt hos henne til hun sovnet. Så gikk vi ut.. Og det syns ikke hun var noe ting å gjøre siden hun var så stor.. Jeg syns heller ikke 20 min er lenge, og det er sjeldent det tar såå lang tid.. 5-7 min er vanlig etter lyset er slukket..

Drit i HS, og gjør d dere føler er d beste..[:)]

Back
Topp